Omega Seamaster zonder S/N?

Hi,

Pas bij Jomashop.com een Omega Seamaster 2531.8000 gekocht. Er werd me beleefd gevraagd of ik de bestelling wou doorzetten omdat ze hem niet op voorraad hadden. Toch sneller dan beloofd ontvangen.

Nu las ik op de site van omega dat er een 8 digit serie nr gegraveerd zou moeten zijn op de achterkant. Ik vind alleen een simpel barcode stickertje met 8 cijfers en een Si stempel. Niks onder het stickertje behalve het bekende Seamaster logo. Het horloge is verder prachtig, sluiting heeft op diverse plaatsen de Omega symbolen. Voor mij als leek loopt het prachtig, vanuit de doos liep het al.
Ik heb de shop en Omega gemaild, ik ben benieuwd of jullie weten of Omega gestopt is met graveren van S/N of is dit iets wat de dealer eigenlijk zou moeten doen bijvoorbeeld. Of is het een exemplaar dat door het zwitsers testinstituut is afgekeurd oid.

Thanks!

De dealer hoeft nooit een sn te graveren. Dat gebeurt af fabriek. Serienummers staan ook altijd op het uurwerk (dus aan de binnenkant en er staat als het goed is ook een code in de achterzijde van de deksel. Je zou even naar een ‘echte’ dealer moeten om te laten controleren of het een echte is. Wat heb je ervoor betaald en zaten er papieren/garantiebewijs van Omega bij? Zet anders een foto hier op de site. Er zijn genoeg Omega freaks die je dan mogelijk meer kunnen vertellen. Ik neem aan dat dit het horloge is:
http://www.jomashop.com/omega-watch2531-8.html

Ik wil je niet bang maken maar ik vind het een site die veel weg heeft van de betere nepsite… Op naar een Omegadealer zou ik zeggen.

Je zget het juist: v’erder lijkt het in orde’. Maar ik kan alles op mijn eigen site zeten wat ik wil. Heb daar hele aardige zaken met meegemaakt na een aankoop (maar dus niet) via een site die ook gouden bergen beloofde. Toch maar even langs de dealer zou ik zeggen

Veel van deze internet horlogewinkels verwijderen het serienr. om hun leveranciers te beschermen en de herkomst van de horloges niet of moeilijk tarceerbaar te maken. Ik weet niet of er kwlaitatief wat mis is met deze horloges, maar in ieder geval juichen de fabrikanten deze praktijk niet toe, omdat die ten koste gaat van hun marges. Daarom krijg je ook geen fabrieksgarantie.

Prachtig!! Het is een miniscule laser etched serie nr op één van de lugs (7uur). Pfewww :wink:
http://www.chronocentric.com/omega/seamaster.shtml#serial

Zelfde nr als op het stickertje hopelijk kan Omega dit nr bevestigen.

Serienummer staat op de lug links onder aan de achterkant.

Is met het blote oog zo goed als niet te lezen, althanks…door mij niet meer :smiley: Is haarscherp aangebracht. Als het er niet staat, of een soort van krater…ik vrees het ergste…