Omega seamaster

Ben nieuwe in het wereldje maar vind vintage klokken de max…
Ik kan een omega seamaster op de kop tikken maar de achterzijde baart me zorgen, ik dacht dat er altijd een logo op de achterkant werd gezet. Deze klok heeft een volledig egale achterkant, waarschijnlijk ooit vervangen denk ik.

Het is een model uit de jaren’70, toen waren er nog geen replica’s denk ik.:slight_smile:

De vraagprijs is 145€, wat denken jullie ?

foto helpt

Gladde achterkant? Dat zou best kunnen…

Maar zoals Zeemeester al schreef; post eens een foto a.u.b.

gr. Roel

Ga anders in geval van wijfel vóór de aankoop naar een geautoriseerde Omega dealer en laat hem op echtheid controleren. Samen met de verkoper, natuurijk.
Alhoewel je ook daar niet 100% vanuit kan gaan. Hebben we met een ander merk op dit forum nog niet zo lang geleden ‘mogen’ ervaren. Een second opinion kan dan ook geen kwaad. Als de verkoper een controle niet wil, moet je het zowiezo niet kopen.
Wat ook kan, als je in de buurt van Amsterdam woont, bij Amsterdam Watch Company langsgaan, die hebben ervaring met oude horloges.

Er bestaan wel degelijk oude replica’s van Omega Seamasters
Af en toe zie je er eentje op marktplaats.
Er zit vaak een Zwitsers Lorsa uurwerkje in, op de achterkant een zeepaard en een goudmerk.
Ze zijn waarschijnlijk in Italië gemaakt.
Er bestond een Website, waar veel van deze oude neppers opstonden, maar ik weet niet of deze nog bestaat.

Groeten, Chris

De horloge staat op 2dehands.be, ik krijg de foto’s niet gekopieerd.
Hieronder staat de link, k zou zeer dankbaar zijn als er eens iemand kan kijken…

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/herenhorloge/omega-seamaster-opwindbaar-herenhorloge-65923043.html?qq=omega

Ik heb de foto’s bekeken, maar ik durf je geen sluitend antwoord te geven. Maarrrrrr… volgens mij is het wijsheid om niet te kopen als je ook maar de minste twijfel voelt over de echtheid.

Zo op de foto te zien ziet de Seamaster er goed uit. Ik schat dat die van begin jaren 60 is. Wijzers en wijzerplaat lijkt te kloppen en met een gladde achterkant kan ook, heb ik vaker gezien.

Het beste is om aan de verkoper het kastnummer en referentienummer te vragen. Achterkant kan 'ie namelijk zo openmaken.

Lijkt mij geen nepper. Misschien zijn er onderdelen vervangen of is de wijzerplaat opgeknapt. Prijs vind ik prima… Als het uurwerk goed is.

Als ik op de foto`s moet afgaan is hij echt.

Vraag aan de verkoper welk caliber uurwerk er in zit.

Ja deze ziet er stukken beter uit dan die Italiaanse neppers.
Op ebay zie je dit model met kleine seconde zowel met schroefbodem alswel drukbodem.
Hier eentje die waarschijnlijk niet geheel orgineel is, met druk bodem.
http://cgi.ebay.com.sg/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130332969314

Allemaal bedankt voor de hulp, k heb de kastreferentie gevraagd, ik hou jullie op de hoogte…

Heb net de Mevrouw die verkoppt aan de lijn gehad, het horloge komt uit een nalatenschap, ze wil ( of kan ) het niet open doen achteraan maar ze heeft wel het originele aankoopbewijs van 13/05/1960 nog…

Dan zou ik ook niet aandringen om het open te laten maken. Alleen maar meer kans op beschadiging op de achterdeksel.

Een origineel aankoopbewijs klinkt erg goed. Horloge ziet er netjes uit hoor.

Veel wijsheid gewenst!

Dan zat ik er met de leeftijd wel erg dichtbij :smiley:

En dat ze het aankoopbewijs nog heeft zeg…kom je maar zelden tegen van zo’n vintage omega.

Lastig, lastig.

Het horloge ziet er goed uit (al ben ik geen expert). Misschien een beetje te goed. Mevrouw heeft overigens meer horloges en zakhorloges te koop staan (en zwaar gereedschap). Waaronder een andere oude Omega. Deze ziet er ook fraai gepreserveerd uit.
Mevrouw zit dus in de handel (niets op tegen) en heeft waarschijnlijk meer kijk op de dingen dan ze doet geloven (even googlen en je weet de juiste prijs). OF niet en heb je een fraaie Omega voor een zacht prijsje.

Ik zou toch wel erg graag het uurwerk willen zien.

Veel wijsheid gewenst!

groet,
Niels

Als ik besluit om naar het horloge te gaan kijken, waar moet ik vooral op letten ? Kan ik de achterkant gemakkelijk los krijgen ?

Zoals ik al zei: ga er mee naar een geautoriseerde dealer, met de verkoper(ster), dan weet je genoeg!

Bij twijfel noooooooit doen

het is niet duur, als die er goed uitziet, ik kan de fotos niet zien,
134 voor een goed lopende cosmetische in orde Omega kun je geen buil aan vallen ljkt me. ik zou de gok wel durven nemen als die mooi is. zeker met die bon erbij.
Zoveel moeite voor een nepperd lijk mij sterk.
succes