Omega Seamaster

Ik ben nieuw op dit formum.Belg en woonachtig in West Vlaanderen Heb verleden jaar een oude Seamaster gevonden op de rommelmarkt zonder kroon en zeer vuil. Nieuwe niet originele kroon erin en glaasje laten inplaatsen bij een horlogehersteller en zelf langs de buitenkant opgekuist . Langs de achterkant staat een hamertje met cijfer 12 en tevens een minervakop. Eveneens staat er 18KT op vermeld.Horloge is ongeveer 34 mm zonder kroon. Het horloge is rondom goudkleurig.
Wat ik niet begrijp is dat het horloge zeer zwart komt. Wat is de reden dartoe en wie heeft nog meer informatie ivm met dit horloge zoals ouderedom enz…
Met dank bij voorbaat ,Roland

Hallo Roland,
Welkom. De twijfel, uitgesproken in je vorige topic, is helaas gegrond. Dit is geen echte Omega. Ik vermoed dat dit een replica is uit de jaren zestig/zeventig. Er zal weinig goud op zitten ben ik bang.

mvg,
Niels

Helaas niets aan toe te voegen…

Ach, als je 'm voor een tientje of wat hebt gekocht, heb je toch een leuke vintage replica, die er best geinig uitziet. Tja, niet ieder koopje is echt een koopje, maar we blijven gewoon zoeken! Hopelijk toch nog veel plezier met je aankoop.

Yep helaas een imitatie Seamaster zoals je deze regelmatig tegenkomt.

Ja, een klassieke neppert, duidelijk met de antimagnetik aan de voorkant en de tekst aan de achterkant.