Omega Seamaster

Recent ben ik op slag verliefd geraakt op een Omega Seamaster Chronograph. Je moet ze ook gewoon niet om doen. Zodra je de band dicht klikt is de vonk overgeslagen. Echter… het is een occasion. Het viel mij op dat op de achterkant van het horloge een groot zeepaard staat in plaats van een kleine afbeelding. Doos en papieren waren niet aanwezig. Betekent dit dat het gaat om een vrij nieuwe versie?
Ik vond de prijs voor een Seamaster zonder doos en papieren aan de hoge kant. Hij moest 2350 euro opbrengen. Is er iemand die mij een indicatie van kan geven hoeveel een dergelijk horloge waard is zonder doos en papieren? Ik kan zeggen dat hij in zeer goede staat lijkt te zijn. Veel dank.

Klopt dat er een groot zeepaard op staat in ieder geval!

Uit welk jaar is het horloge, erg moeilijk om er dan achter te komen of de prijs ok is zonder die informatie :wink:

Dit soort info kun je heel eenvoudig opzoeken op www.chrono24.com . Let er wel op dat met name in de VS de markt lagere prijzen kent, maar dan heb je het horloge nog niet hier, dus kijk naar prijzen in ons land of in de buurt. Weet ook van wie je koopt, dat kan veel problemen voorkomen.

Ik noch de handelaar heeft enig idee uit welk jaar de Omega precies stamt. Op chrono24 zag ik uiteenlopende prijzen, maar de meeste versies hebben papieren en is het bekend hoe oud het horloge is. Ik neig er naar om het niet te doen, maar ik wil toch de kenners vragen een oordeel te vellen.

Aan de hand van het uurwerknummer is ongeveer te bepalen uit welk jaar het horloge komt. Maar belangrijker is, is het een echt horloge of een fake? Ken je de verkoper en heb je foto’s van het horloge? Zonder foto’s is er weinig zinnigs over te zeggen en zul je moeten afgaan op de prijzen die op Chrono staan. Ook “kenners” zullen niet met andere prijzen komen hier.

Ok, ik heb geen nummers. het is bij een ‘juwelier’ in Groningen die handelt in gebruikte en nieuwe horloges. Ik zal kijken of ik foto’s kan maken.

De verkoper moet je zonder problemen het nummer kunnen geven, het staat volgens mij tegenwoordig ook op de lugs. Als hij een beetje verkoper is kan hij dus ook weten uit welk jaar het horloge is.

Veel te duur voor een SM chrono, zonder B&P.

Met B&P moeten ze te vinden zijn voor een stuk minder dan 2000,-

dank vast voor jullie reacties… Ik ga zaterdag opnieuw kijken en dan vraag ik naar het nummer.

Is het een Seamaster Chrono, of een Planet Ocean Chrono? Verschilt een hoop w.b.t. de prijs.

het is een blauwe Seamaster Chronograph. Geen Planet Ocean (helaas;))

Planet Ocean moet maar net op je pols passen :wink:

2350 euro is echt veel te duur. Afhankelijk van leeftijd en staat kun je er zeker een vinden tussen 1400 en 2000 euro, en ook met doos en papieren.

Dan vind ik de vraagprijs best hoog. Voor die prijs zou ik toch wel de doos en papieren erbij verwachten. Zeker tweedehands zijn ze voor minder geld te krijgen :wink:

Ik ga het niet doen… Ik vind het al niet prettig dat er geen papieren bij zitten. Ik moet gewoon nog even geduld hebben geloof ik. Bedankt allemaal!

marcow Schreef:

Ik ga het niet doen… Ik vind het al niet prettig
dat er geen papieren bij zitten. Ik moet gewoon
nog even geduld hebben geloof ik. Bedankt
allemaal!

Er staat een mooie seamaster te koop in de verkoophoek. Geen chrono, maar wel een complete.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,742652

Ik heb m gezien Bert. Mooi horloge, maar ik vind de chronograph wat robuster. daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Maar toch bedankt voor het meedenken:)

marcow Schreef:

Maar toch bedankt voor het meedenken:)

Graag gedaan :~

Deze is iets anders, maar wel lekker voordelig.

http://www.filipucci.nl/producten/horloges/omega/879/