Omega Seamaster?

Beste horloge fanatici,

Mijn naam is Bas en ik ben aan het kijken voor een nieuw horloge. Ik heb al vaker op de forums gekeken, maar blijkbaar nog niet eerder een account aangemaakt. Op dit moment heb ik een Seiko SKX009J, en daar ben ik behoorlijk tevreden over.

Ik heb de mogelijkheid om een stapje hoger te gaan op de horloge ladder en zat te denken aan een Omega Seamaster. Nieuw zijn deze 4900 euro, maar tweedehands zie je ze bij betrouwbare partijen (winkels etc.) voor onder de 2000 euro. Dit lijkt mij een beetje too good to be true voor een horloge dat een paar jaar oud en nog helemaal in orde is. Ik doe hierbij dus een beroep op jullie kennis en kunde en ben benieuwd of jullie advies voor mij hebben. Zouden jullie ook een Seamaster aanraden? Waar kan ik dit (of een ander) horloge het beste kopen (geen oplichters)? Hebben jullie misschien iets voorbij zien komen wat voldoet?

Met vriendelijke groet,
Bas

3 likes

Zou een Seamaster zeker aanraden. Welk model heb je precies op het oog?

Goede vraag, ik vind de nieuwste met doorzichtige kast en wave dial erg mooi. Dat is de Diver 300M van 42mm. Al hoor ik regelmatig dat het eerdere model veel mensen beter bevalt. Geen chronograaf.

Ja voor die moet je wel aan 3000+€ denken.
Voor een ouder model bond kan je we naar 1500€ zakken.

Het oude model zit gewoon ongelooflijk goed. De verhoudingen zijn goed.

1 like

Voor die 2000 euro heb je een eerste generatie Seamaster Professional 300m. De Ceramic Co-axial versie en de nieuwste versie met wave dial en Master Chronometer ga je never nooit voor dat bedrag vinden.
Compare Apples with Apples…

Heb je een foto van de Seamaster die je op het oog hebt?

4 likes

Seamaster eerste generatie heb ik oog gehad. Heerlijk horloge met fijne band en draagt super.

Allereerst maak je met een Seamaster wat mij betreft een uitstekende keuze. Zelf draag ik vaak en met veel plezier een Seamaster GMT uit 2007.

Je geeft aan dat nieuwprijzen €4900 zijn. Niet heel lang geleden zag ik een recent model voor ongeveer € 3.500 op het forum te koop staan. ik denk dat je op de nieuwprijs met wat zoeken en onderhandelen wel 20% korting zou moeten kunnen krijgen. Persoonlijk vind ik de nieuwste modellen wel erg geslaagd en ze zijn kwalitatief het neusje van de zalm.

Welkom Bas ,veel plezier met je zoektocht naar een mooie seamaster

Deze in het zwart of in het blauw vind ik mooi. Ik zie dat je de zwarte ook in 36mm hebt. Die heeft wel een ander mechanisme.

1 like

En hoe ga ik het voor elkaar krijgen die 20% eraf te krijgen? Dan moet ik op zoek gaan naar een tweedehands koopje? Ik ben geen horloge kenner dus ben bang opgelicht te worden. Bij juweliers betaal je normaal natuurlijk de hoofdprijs.

Dat hoeft niet. Ik ben bij een juwelier geweest (pb me even voor de naam) waar ik vrij simpel 15% korting kreeg op een speedmaster. Gezien de periode waarin we leven lijkt me 20% echt niet absurd. Zij hebben ook grote marges op dit soort horloges. Onderhandelen op de prijs van een Omega is echt niet zo gek.

Volgens mij mag ik je nog niet PB’en omdat ik nieuw ben. Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe dat bij jou ging. Kan jij mij wel PB’en? Geen idee hoe dat precies werkt.

1 like

Bij iedere omega dealer kan je gewoon korting vragen op het horloge.
Dat geef je aan dat je wel interesse hebt om m te kopen maar dat het eigenlijk boven budget is. En vraag je of ze nog wat aan de prijs kunnen doen.
Dat werkt praktisch overal behalve bij boutique Tourbillon in de PC. Want eigendom van de Swatch group.

Deze ga je niet voor 2k vinden. Minimaal 3800 grijs of 3600 tweedehands. Ik zou de 36mm lekker laten. Midsize is a bitch size…

1 like

Ik zou de midsize juist wel adviseren! Echte mannen hebben geen groot horloge nodig om een echte man te zijn. :joy:

7 likes

Seamaster 1ste generatie?

Wat je bedoelt is Seamaster Professional 300m of SMP 300M van de eerste generatie. De Seamaster lijn loopt al heel lang en er zijn al veel uiteenlopende modellen. Van hardcore duikers tot dressers met plexi glas.

Succes en leuke jacht op je eerste serieuse stap in deze wereld.

2 likes

:point_up: Dit is een prima betrouwbare verkoper. Op rubber is hij nog zo’n 200 piek goedkoper zelfs.

Komt wel nog 50 euro verzendkosten bij.

1 like

De eerste generatie 300m 2531.80 zou inderdaad een goede optie zijn maar deze ga je niet meer vinden onder de 2000 euro. De prijzen zijn langzaam omhoog aan het gaan (ook met Corona) en je wilt geen afgetrapte uitvoering. Daarbij kijk je nu vooral naar het nieuwste model en daarvoor zit je zeker ruim boven de 3000 euro.

Wel een flinke stap van een SKX naar een Omega. Absoluut een goede keuze maar ben je niet bang dat je een paar stappen overslaat? Want wat komt erna? :wink:

Dit zijn de 4 generaties … Zie je mooi de verschillen.

https://www.instagram.com/p/B_CdeJOj9aj/

10 likes


En de 41mm kun je vergelijken. :anchor:

3 likes