Omega Seamaster?

:point_up: Dit is een prima betrouwbare verkoper. Op rubber is hij nog zo’n 200 piek goedkoper zelfs.

Komt wel nog 50 euro verzendkosten bij.

1 like

De eerste generatie 300m 2531.80 zou inderdaad een goede optie zijn maar deze ga je niet meer vinden onder de 2000 euro. De prijzen zijn langzaam omhoog aan het gaan (ook met Corona) en je wilt geen afgetrapte uitvoering. Daarbij kijk je nu vooral naar het nieuwste model en daarvoor zit je zeker ruim boven de 3000 euro.

Wel een flinke stap van een SKX naar een Omega. Absoluut een goede keuze maar ben je niet bang dat je een paar stappen overslaat? Want wat komt erna? :wink:

Dit zijn de 4 generaties … Zie je mooi de verschillen.

https://www.instagram.com/p/B_CdeJOj9aj/

10 likes


En de 41mm kun je vergelijken. :anchor:

3 likes

Je moet wel rekening houden dat de nieuwe 42mm is en dus best flink is. Dan hangt ie op je pols als je een 17cm pols hebt. Hij is ook dikker en van lug to lug langer. Ff passen zou ik zeggen.

Ik heb de eerste gekocht na de James Bond film toen.
Prachtig horloge me fijne band en sluiting!
Heb ook de chrono gekocht ook prachtig wel dikker.
Gaat nooit meer weg.

4 likes

Mooi man, alle seamasters!

1 like

De prijzen van de 2dehands zijn maar relatief beperkt gestegen. Waarschijnlijk omdat ze ruim beschikbaar zijn.

Het idee is om het horloge voor altijd te houden. Ik verwacht niet dat ik een nog duurder horloge ga kopen. Behalve als ik de loterij win, maar dat wordt moeilijk zonder loten. :stuck_out_tongue:

1 like

Op dit moment heb ik dus een Seiko SXK009-J. Volgens mij is deze ook 42 mm. Ik ga zeker eerst passen.

Iemand toevallig nog een mooie 36mm gezien? Dan heb ik mooi vergelijkingsmateriaal. Ook qua prijs.

Gassan heeft er nog 1 nieuw 36mm zwart. Zoals @Meewtje heeft. Ik kon die voor 3300 kopen.

Ik zag op de Instagram van Jeroen ook wel bekend als @Triplock van WristCandy dat hij een mooie Seamaster incoming heeft! Wat hij daar voor vraagt en of hij nog beschikbaar is zou je hem even moeten vragen… dat kan via zijn website of insta als je je hier nieuw bent en nog geen pb’s mag.

1 like

Weet iemand wat alle list prijzen waren ? En welke jaren.

Ja, dat zei ik ook ooit…

Wat is die laatste eigenlijk mooi hè! :wink:

@basjeje, alles is hierboven eigenlijk al gezegd.

Als je deze (de meest recente uitvoering) ergens onder de €2k aangeboden krijgt is het niet pluis. Reken ‘tweedehands’ (grijs of particulier) binnen NL op rond de 3400-3900 afhankelijk van leeftijd/staat.

Nieuw via de Omega dealers moet je zelf netjes om korting vragen, soms is 20% geen probleem. Dan zit je nieuw dus op € 3.920,-.

Succes! :ok_hand:

4 likes

Een Diver 300! Het is de beste keuze :sunglasses::+1:!

Bedankt voor alle reacties. Ik ga alle opties op een rij zetten en even kijken wat voor mij het beste is. Moeilijke keuzes! Ik vind die nieuwste met open achterkant erg mooi. Maar de achterkant zie je natuurlijk vrij weinig en je betaalt wel de hoofdprijs. Ook zeggen veel mensen dat het vorige model beter was. Ik ga even goed nadenken de komende tijd!

Mbt formaat misschien beter. Ik heb t ook gelezen dat er genoemd wordt dat de vorige beter was. Toen ik enkele weken geleden vragen stelde, noemde ik hetzelfde als wat jij nou noemt. Er werd mij toen ook gezegd dat de laatste een master chronometer is en gewoon geweldig.

Ik vermoed dat t dan om n ouder model gaat. Ook de staat kan v invloed zijn op de prijs.