Omega Seamaster

Beste horlogekenners,
Na een tijdje weinig aandacht aan horloges te hebben besteed verdiep ik me wat meer in vintage horloges.
Ik wil graag een Omega Seamaster automatic aanschaffen en ik vroeg me af wat jullie van het volgende exemplaar denken:




Er zitten uiteraard beschadigingen op de kast en wat oxidatie op de wijzers maar zou dit horloge €300 waard zijn?
Is het uurwerk en onderdelen origineel?

Alvast bedank,

Niels

Ik vermoed dat de kroon niet origineel is.

Zoals Marijn al aangaf/vermoedde, is de kroon - zoals vaak… - niet meer origineel.
Op dit model hoort het relatief kleine kroontje met grove tanden.
Hoogstwaarschijnlijk is dit kroontje niet meer na te bestellen bij Omega; wel een andere gesigneerde kroon.

Voor een onderhoudsbeurtje moet je nog eens een kleine 100 euro incalculeren.

Originele kroon heeft altijd een omega teken op de kroon staan. Dat staat niet op deze dus de kroon is zeker niet origineel.

Uurwerk zal er denk ik een uit de 500 serieus zijn, dit zijn prima uurwerken. Probeer wel voordat je dit horloge koopt een tot van het uurwerk te krijgen, zodat je zeker weert dat er niets mis mee is.

Revisie gaat je zeker 100 euro kosten en als daar nog eens een kroon en misschien een nieuw glas bijkomen gaat dat denk ik toch al gauw richting de 200 euro.

Lijkt me geen abnormale prijs voor dit horloge indien geheel origineel en
voorzien van een recente service beurt, anders zou ik nog even verder rond kijken.

mvg

Vergeten een foto van het uurwerk toe te voegen:

Dank voor de reacties. Het horloge heeft inderdaad recent een servicebeurt gehad en ik heb nog een foto van het uurwerk toegevoegd. Ik ben met de handelaar in contact

Mooi horloge , prijs indien echt geserviced niet te hoog al is het jammer dat kroontje niet Omega is .
Verder een goed cal uurwerk en een nette Omega .

Ik heb onlangs bijna hetzelfde horloge laten reviseren. De datum deed het niet meer, en nieuw glasje erin. Was iets van een 420€ kosten. Bij mij staat er aan de voorkant “Genève”, verder is het horloge identiek.
Een nadeel is dat het glasje op deze horloge echt heel erg makkelijk krast, het is namelijk een bol glasje zonder iets van bescherming.