Omega Seamaster

Ik kocht ik denk 8/9 jaar geleden een Omega Seamaster Automatic uit Singapore op EBay voor 300 euro. Omdat ik ze zo mooi vind en deze dacht ik dat hij veel meer waard was , ik heb ze voor 950 euro gezien .

Maar ik betaalde 75 euro invoer en BTW, en de servicebeurt was 230 euro , dus ik heb al 600 euro erin. Maar heb het wel met plezier gedragen regelmatig , hij loopt keurig .

Maar ik wil er toch van scheiden. Er is een krasje in het glas gekomen , en de double laag is echt niet mooi meer.

Een nieuwe service beurt zou meer dan 450 euro kosten , ik geloof zelfs 530 maar herinner me niet precies .
De horlogemaker zei dat ik er nu 150-200 voor zou krijgen , en dat de meeropbrengst bij vernieuwd glas , niet veel meer dan de kosten van 60-70 daarvan zou zijn.

Aan de andere kant is het een horloge dat zijn waarde toch heeft , wie heeft een goed advies ?
Ik lees hier dat als het binnenwerk eruit wordt gehaald , dat het door een firma voor 50 euro prachtig kan gedoubleerd worden , een nieuw glas , samen 150, zou de verkoopprijs dan niet rond de 750 of meer zijn?
Ik heb een goudkleurig bandje erbij ( geen Omega) en dat staat ook prachtig .
De oude

afbeelding foto hier is zonder het krasje nog

Het is plexi dus een kras is er uit te poetsen (tenzij het een barst is). Zal in de staat van de foto’s wel meer dan 150-200 opleveren. Maar geen 750 en ook niet als je hem laat opknappen. Ik zou m gewoon zoals hij nu is verkopen en je verlies nemen ipv er alleen maar nog meer geld instoppen

2 likes

Vooropgesteld: dat ding is geen 900 euro waard.

Een service moet je voor 150 á 200 wel kunnen vinden, zolang er niets geks aan de hand is.
Die kras kan ik niet goed zien op de foto, maar als het alleen een kras is kun je die er waarschijnlijk vrij goed uit poetsen. Anders kan je horlogemaker dat ook wel doen voor een kleine meerprijs.

Vergulden kun je bij Haveman in Voorburg doen, ik was een jaar of twee geleden iets van 50 euro kwijt voor alleen een losse kast.

Die investering gaat alleen niet lonen, want als je er al 600 piek in hebt zitten ga je er (dik) op inleveren. Wellicht dat een handige hobbyist of horlogemaker hem van je wil overnemen zodra je hier verkooprechten hebt. Anders zou ik het op MP proberen.

1 like

Het is een Seamaster maar een minder gezocht model en daardoor zal hij een stuk minder opbrengen dan €900. Ik denk dat hij met service €400 zal opbrengen dus investeren is niet rendabel.

Vergulden kan inderdaad bij Haverman maar dan moet je dus wel zelf uurwerk uit de kast halen en hem glad schuren. Als je dat niet doet zal je de slijtage door de vergulding blijven zien. Het is dus niet zo simpel als uurwerk eruit en versturen als je een goed resultaat wilt behalen.

Het is meer dan een kras in het glas, een breukje van plm 6-7mm

Alles onder het glas ziet er heel mooi uit nog! Bijna nieuw zou je zeggen

Sluit mij volledig aan bij bovenstaande reacties.

Ik denk niet dat je erin zult slagen het horloge te verkopen met de barst in het glas. Als ik jou was zou ik er een nieuw glaasje laten plaatsen en het horloge vervolgens ‘as it is’ verkopen op een platform waar je zo dicht mogelijk tegen de ± €700 zal krijgen als dat je er ingestoken hebt. Dat is in ieder geval niet het forum :joy:

Misschien is het handig om het idee van het verkopen nog even te overdenken. Volgens mij ben jij nog steeds best wel gek op deze Omega en het zal je wellicht een zuur gevoel geven als je er een stuk minder voor terugkrijgt dan de €900 die je zolang in gedachte had.

Standaard rode vlag bij een horloge uit Singapore is toch wel de wijzerplaat, net wat jij zegt @EricV : het ziet eruit als nieuw.

Ben dus wel benieuwd richting de kenners of de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt?

Nou het is wel te zien dat het ouder is omdat de vergulde ( denk ik ) delen vsn de wijzerplaat wat minuscule tekenen des tijds laten zien , wat je bij een nepperd niet zou verwachten , en… de horlogemaker heeft hem wel als echt Omega horloge erkend , hij zou het gezegd hebben als hij gezien had dat het geen origineel was !

1 like

Check, dat is dan goed om te weten!