omega seamaster

Hallo horloge vrienden
Mijn oog is gevallen op een omega seamaster midsize Quartz
welke advies prijs tweedehands in goede staat met papieren zouden jullie aanbevelen
De verkoper bevestigd dat het horloge in zeer goede staat is.
Alvast bedankt voor jullie advies
gr roel

http://s1233.photobucket.com/user/BBBryan1955/media/169670734-omega-seamaster-300-m-quartz-mid-size.jpg.html

Kijk even op chrono24.com om te zien wat de prijs doet. Verder is de prijs altijd een samenspel tussen koper en verkoper. Wij zullen je geen eenduidig antwoord kunnen geven.

Beste Dreski, bedankt voor de tip, maar chrono geeft bijna nieuw prijzen aan.

Ik hoop meer op reacties van personen die een dergelijk horloge hebben gekocht of verkocht aan een aanvaardbare prijs.
gr roel

Beste Zoeon, enkele maanden geleden een Seamaster midsize 36mm quartz aangeschaft (Bond uitvoering) via dit forum.
Geleverd met originele staal band en Hirsch blauw lederen band.
Horloge in nieuwstaat, metalen band had wat gebruikssporen, moest opgemaakt worden
Leeftijd: enkele jaren oud.
Dan nu het verlossende woord, gekocht voor negenhonderd euro.
Hopelijk heb je wat aan deze info.
M.vr.grt,
Harold

Bedankt Harold , dit is waardevolle info uit de praktijk.

thx

Beste,

Persoonlijk zou ik voor een full-size quartz niet meer dan 1100€ geven, voor een mid-size zou ik niet meer dan 1000€ geven. Dus dan spreek ik van een zeer knap exemplaar met alles erbij.

Als het een oudere versie betreft (versie zonder rode letters en met golfjes rond het zeemonster op het deksel), ben ik geneigd daar nog eens 50 tot 100€ af te trekken.

Vergis ik me of is dit een foto van een fullsize?

mvg

Kurt

Ik heb mijn full size quartz via Chrono24 voor 650 kunnen kopen.

Horloge is in goede staat alleen geen papieren (wel op echtheid geverifieerd)

heeft iedereen t wel over de “nieuwere” versie met opgelegde indexen (maar nog met golfjes)?

kweenie of dat nog zou uitmaken in de prijs?

Het valt mij heel erg op dat de prijzen van nieuwstaat (1) horloges op chrono24 bijna gelijk zijn met de nieuwprijs. Sommige modellen zijn vrij goedkoop te krijgen in USA, maar met invoerrechten valt het voordeel helaas tegen.

Ik heb het dan wel over de Seamaster modellen, Reverso’s en Submariners. Iemand tips? Of moet ik nog een ruim bedrag van deze prijzen afhalen?

Thanks!:slight_smile:

Ik ben tijdens mijn zoektocht naar een seamaster veel gaan kijken bij spaanse sellers op o.a. Chrono24, pawnshops, ebay etc.

Daar waren de prijzen het gunstigst

Erik11 Schreef:

Ik ben tijdens mijn zoektocht naar een seamaster
veel gaan kijken bij spaanse sellers op o.a.
Chrono24, pawnshops, ebay etc.

Daar waren de prijzen het gunstigst

Zijn dat ook de vaste prijzen van de Sellers daar en hoe vertrouwelijk zijn de Sellers daar?

De spaanse seller waar ik mijne via Chrono24 heb gekocht stond aangeschreven als trusted seller, wat dat waard is daar verschillen de meningen natuurlijk over

Ik ben iig niet teleurgesteld.

Ik zou iig niet overhaast te werk gaan, het aanbod is groot genoeg

Erik11 Schreef:

De spaanse seller waar ik mijne via Chrono24 heb
gekocht stond aangeschreven als trusted seller,
wat dat waard is daar verschillen de meningen
natuurlijk over

Ik zou iig niet overhaast te werk gaan, het aanbod
is groot genoeg

Thanks! Snap ik, de subs schelen niet heel veel maar toch. Sommige modellen zijn inderdaad veel goedkoper in Spanje :slight_smile:

Erik11 Schreef:

De spaanse seller waar ik mijne via Chrono24 heb
natuurlijk over

Ik zou iig niet overhaast te werk gaan, het aanbod
is groot genoeg

overhaast is idd ook weer niet nodig. maar had voor mijn gevoel wel erg lang moeten zoeke naar n smp coaxial.
maar tja… als je op zoek bent, kun je ze niet genoeg vinden. en als je niet zoekt duiken ze ineens op :+… http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,1978162

marnix.moed Schreef:

Erik11 Schreef:

De spaanse seller waar ik mijne via Chrono24
heb
natuurlijk over

Ik zou iig niet overhaast te werk gaan, het
aanbod
is groot genoeg

overhaast is idd ook weer niet nodig. maar had
voor mijn gevoel wel erg lang moeten zoeke naar n
smp coaxial.
maar tja… als je op zoek bent, kun je ze niet
genoeg vinden. en als je niet zoekt duiken ze
ineens op :+…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,1978162

Ik zag de adv ook, moest gelijk aan je denken haha

[b]Ik heb mijn Quartz full size zonder papieren met gebruikerssporen verkocht voor 750 euro. Zag even terug een midsize voor 675 euro vraagprijs op MP.
Dit zijn dan wel 2 modellen van een aantal jaren oud.

Met papieren in zeer goede staat Mid en Quartz = 900 - 950 euro. Oudere model in dezelde staat en inclusief alles max 900.

Vind ik…[/b]

klongy Schreef:

Vergis ik me of is dit een foto van een fullsize?

mvg

Kurt

Ik denk niet dat jij je vergist. Bij de midsize zit de datum zeker meer naar buiten. In ieder geval bij het oudere model wijzerplaat…

Beetje off-topic, maar is zo een quartz model beter bestand tegen schokken en trillingen dan de automaten? Of is de quartz in deze modellen ook gevoelig voor zoiets?

JSZ Schreef:

Ik heb mijn Quartz full size zonder papieren met
gebruikerssporen verkocht voor 750 euro. Zag even
terug een midsize voor 675 euro vraagprijs op MP.
Dit zijn dan wel 2 modellen van een aantal jaren
oud.

Met papieren in zeer goede staat Mid en Quartz =
900 - 950 euro. Oudere model in dezelde staat en
inclusief alles max 900.

Vind ik…

klongy Schreef:

Vergis ik me of is dit een foto van een
fullsize?

mvg

Kurt

Ik denk niet dat jij je vergist. Bij de midsize
zit de datum zeker meer naar buiten. In ieder
geval bij het oudere model wijzerplaat…

Volgens mij is het wel de Mid size, want bij de full size staan de rode letters van seamaster onder het Omega logo ipv onder de wijzers?

VOlgens mij is een quartz meestal schokbestendiger, maar in deze modellen zal de automaat ook flinke klappen kunnen opvatten. Het is zeer robuust horloge.

He wat leuk, ik zie mijn horloge voorbij komen! :smiley:

Hahaha, maar even serieus, ik heb zelf dunne polsen en ik ben toch voor de full size automaat gegaan, dus mocht je de 41mm quartz kunnen krijgen zou ik persoonlijk die kopen.

(of je spaart door voor een hele mooie coa-axial :wink: )