Omega seamaster

Heb kort geleden een Omega Seamaster uit 1993 (quartz) gekocht.
Stoor me alleen wel een klein beetje aan een puntje op de wijzerplaat.
Kan iemand mij misschien vertellen wat dit is.
En of dit makkelijk te repareren of schoon te maken is.
Horloge heeft lang geen servicebeurt gehad deze staat wel op de planning.

Mvg L merks

Misschien ff mee terug naar de verkoper? Zien of er je er samen uit kan komen en anders bij de service beurt

Dan ook gelijk de datumschijf even recht laten zetten. Zit er nu wat scheef in of dat moet door de foto zo lijken.

Jaa klopt lijkt door de foto deze is schuin genomen

Zo werkt dat niet. :wink: Schijf ziet er prima uit hoor.

Vlekje is wel heel intrigerend, is het geen loslatende lak van de plaat…? Wel weer vreemd dat het index-streepje er nog zit, hoewel dat haast met de hand geretoucheerd lijkt te zijn…

Wijzerplaten zijn van messing, dus ontbrekende lak zou kunnen kloppen qua kleur.

1 like

Die plaat is gewoon beschadigd en index streepje is ff met de hand bijgewerkt.
Ik ben bang dat het niet weg te halen is…

2 likes

Kan dat geen schade van een wijzerplaatpootje zijn die aan de achterkant is afgebroken?

2 likes

Dat is een goeie ja.
Zat zelf eigenlijk aan vocht te denken soort oxidatie misschien ofzo zou dat kunnen?
Aangezien ik op de minutenwijzer ook volgensmjj een klein vochtplekje zie.
Allen bedankt voor de antwoorden trouwens
Mvg Merks.

1 like

Ja, het lijkt er op dat er frictie of torsie is geweest waardoor er lak van voorkant van de plaat is gesprongen. Daarna is er met de witkwast een minuutstreepje overheen gezet. Een nieuwe plaat bij de service lijkt mij de beste optie want dit krijg je nooit meer echt mooi. En een nieuwe wijzerset kost ook niet de wereld. Ik hoop niet dat dit horloge verkocht is zonder dit euvel te melden.

2 likes

Ja helaas wel gekocht zonder dat dit gemeld was ja maar ook eigen schuld had beter moeten kijken…
Maar goed niet perse de hoofdprijs voor betaald dus niet heel erg.
Bedankt voor het melden ga ik even opzoek hoe duur een nieuwe wijzerplaat is voor dit horloge.

1 like

Alles goed en wel, maar zo werkt het dus niet in de horlogewereld. Deze beschadiging had vermeld moeten worden. Op z’n minst erg slordig van de verkoper.

Het beste kan je bij een AD langs gaan. Een officiële dealer dus.

1 like

Ja dat klopt is ook zo.
Heb dit horloge particulier gekocht bij een meneer die er niet zo in verdiept was als de meeste hier.
Vandaar neem ik het hem niet zo zeer kwalijk.
Zal ik doen bedankt voor de reactie.

1 like

Succes, komt vast in orde :+1:

1 like