Hallo,heb dit horloge 2 weken geleden gekregen uit een erfenis.
Kan iemand mij er meer over vertellen.
Hoe oud en waarde

Hallo,heb dit horloge 2 weken geleden gekregen uit een erfenis.
Kan iemand mij er meer over vertellen.
Hoe oud en waarde

Taxeren doen we hier niet.
Kijk ff op catawiki.
Het lijkt in ieder geval een echte gold capped Seamaster. Ik geloof dat de wijzers van een Constellation zijn.
Een niet heel gewild model, ik zou er zelf niet meer dan 500 euro voor over hebben, maar ik ben dan ook geen taxateur.
Taxeren is inderdaad een gevoeloge kwestie hier. Als je op basis van onderstaande info wat rondzoekt op het net kom je er zelf wel uit
Dit lijkt me een Omega Seamaster de Ville met ref. 166.020 (werd geproduceerd vanaf 1962). De wijzers lijken me hier wel degelijk origineel, alsook de kroon. Op basis van de serienummer op het binnenwerk zouden we het exacte jaar kunnen achterhalen. Ik vermoed dat er binnenin een Omega Cal. 565 Automaat zit.
Het dubbele ‘merklabel’ van dit model als zowel ‘Seamaster’ als ‘de Ville’ benadrukte het sportieve karakter van het horloge (waarvoor de Seamaster-modellen bekend stonden), terwijl het ook de klassieke, formele uitstraling van het horloge benadrukte, waarvoor de ‘De Ville’-serie werd geïntroduceerd.
Prachtig horloge in een erg propere staat. Ik zou 'm niet verkopen en lekker gaan dragen
Die wijzers kloppen inderdaad wel bij dit model.
Ah… komop geef me ook wat credits
Bij nader inzien begin ik nu ook te twijfelen. Om zometeen toch weer tot de conclusie te komen dat ze kloppen.
Zoiets?
Ja precies. Of iets met service wijzers. Kijk maar.
Gesloten.
Er staat toch duidelijk:
Hier kan je vragen stellen over je horloge aan de leden van het forum. Wij zijn echter geen taxatie-forum. Als je wilt weten wat iets waard is, kan je een taxateur raadplegen of op google vergelijkend materiaal zoeken.
Vragen over type, oorsprong, de techniek en of het horloge echt is kunnen hier wél worden gesteld.