Omega Seamster day date verhuizen naar nieuwe case?

Ik ben van plan mijn omega seamaster day date 168.023 in een nieuwe case steken.
Dit omdat de huidige case op twee plekken een flinke beschadiging heeft. Het horloge heb ik gekocht in deze staat. Nu heb ik op een case gevonden welke waarschijnlijk zal passen. Zelf ben ik niet in staat dit te doen. Nu heb ik een paar vragen:

1: Past de case welke ik wil kopen?
de case welke ik kan kopen is een 168.022 - dat is een Seamaster chronometer DATE
mijn omega is een 168.023 chronometer DAY DATE.
Volgens de verkoper zal het moeten passen.

2: Wie kan dit voor mij doen?
Ik zelf ben een liefhebber en een geen kenner van vintage horloges
daarom zoek ik dus iemand die dit uiteraard tegen betaling voor mij kan doen.
En misschien goed idee om dan gelijk een service uit te voeren?

zie de foto’s van het horloge en de beschadiging op de hoeken van de lugs

Hoor graag jullie ideeën!


Foto’s van eventueel aan te schaffen case:


2 likes

Ik zou de kast laten herstellen dmv laseren en lapideren om het horloge tenminste origineel te houden.
Of die andere kast past durf ik zo niet te zeggen, wat ik wel weet is dat het uurwerk een stuk hoger is door de dag/datum.

1 like

De beschadiging is wel erg diep maar denk dat het wel te herstellen is.
Er zijn een aantal zeer kundige kast herstellers zoals https://www.instagram.com/p/CI_fhtorb4l/?igshid=1ja87pwtse9v5

https://www.instagram.com/p/CHOPo3Gn4kr/?igshid=1tc42hrfasrtb

1 like

Dat zou imho ook de betere optie zijn. En waarschijnlijk ook niet eens duurder.

laseren en lapdiren? mij onbekend. en daarom plaats ik dus deze vraag hier. :slight_smile:
ok dank voor de snelle reacties, laseren en lapdieren: dat ga ik dat direct eens onderzoeken.
De case kost circa 375 euro.
Goed om de originaliteit te bewaren inderdaad.
zodra ik een keus heb gemaakt hoe ik dit ga aanpakken zal ik jullie op de hoogte houden.

Door middel van de laser worden beschadigingen opgevuld, en met lapideren worden het overtollige materiaal van het oplassen weer weggehaald en zo blijf je het dichts bij de originele vorm van de kast zonder dat er veel materiaal weggehaald hoeft te worden.

@Tempusuurwerktechniek kan je hier misschien mee helpen.

Ik meen me te herinneren dat zij kunnen laser welden EN staan zeer goed aangeschreven hier op het forum.

Allicht de moeite waard om even na te vragen.

Dag Orangehand,
ik ga morgen direct informeren bij @Tempusuurwerktechniek.
Dank!
groet,

Dimitri

Hallo,

Tempus doet enkel nog Rolex.
zij hebben mij door gestuurd naar een andere partij.

wordt vervolgt,

Dimitri

2 likes