Omega Seamster, oudje

Waarde forumleden

Ik heb in mijn bescheiden verzameling een oude Omega Seamaster.
Ik vond hem eigenlijk niet zo bijzonder, tot ik er is goed naar ben gaan kijken.
Ik zag een paar oude wijzers, een wijzerplaat met mooie patina en een prachtig caliber…
Het is een automaat waarvan de rotor niet helemaal ronddraait, maar heen en weer wordt getikt. Dit onvolprezen forum leerde mij dat het een z.g. bumper automaat is. Het klokje geeft prima de tijd aan, en een prima gangreserve.
Ik heb hem een jaar of 5 terug op een veiling gekocht en er eigenlijk niets meer mee gedaan. Heeft iemand meer informatie over deze horloges? Bijv. hou oud het is, en of het de moeite waard is om zoiets op te laten knappen. ?
Cal. nr is 12478089. In de binnenkant van de afdekplaat staat het nummer 2577-6H
Ik zal morgen (zaterdag) bij daglicht wat fotos maken en plaatsen

Alvast bedankt

John uit De Rijp

Er lopen hier zat kenners rond, John. Als je wat goede foto’s laat zien, heb je snel genoeg antwoord op je vragen. Mijn intuïtie zegt dat je horloge beslist de moeite waard is (om op te laten knappen).

ik heb wel een PDF-je voor je met de productie jaren als je een serienummer hebt wat op het caliber moet staan.

Beste Hardy

Dat zou mooi zijn.
Nr wat op cal staat is 12478089
Grt
John

hardy Schreef:

ik heb wel een PDF-je voor je met de productie
jaren als je een serienummer hebt wat op het
caliber moet staan.

Hier staan de serie nummers online:

http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Dat is dus 1950/1951

Hier nog wat fotos…Is het de moeite waard om het op te laten knappen ??

Grt John




Leuke bumper!
Of opknappen zin heeft is mi. afhankelijk van wat je er mee wil en/of hij emo waarde heeft.
Stalen bumpers staan/worden op de bay verkocht voor…, als de opknapbeurt bedoeld is om het horloge te verkopen zou ik daar wel rekening mee houden.

mvg, Frans

Je zou het eens kunnen vragen aan Richard A. of Ferry S. Beiden zijn goed; Richard is wat goedkoper (althans, dat is mijn ervaring).

Menno

Emotionele waarde heeft de klok niet, maar volgens mij is er wel wat moois van te maken. Hij is in ieder geval niet voor de verkoop…
Ik zal eens contact opnemen met Richard.
Iedereen erg bedankt voor de reacties.

Groeten

John uit De Rijp

thieuster Schreef:

Je zou het eens kunnen vragen aan Richard A. of
Ferry S. Beiden zijn goed; Richard is wat
goedkoper (althans, dat is mijn ervaring).

Menno

Beste John,

Nog wat aanvullende technische informatie.
Het calibernummer is door de stand van de massa net niet te zien (staat op de opwindbrug, naast het kroonrad onder een Omega-logootje), maar het gaat hier om een caliber 354 uit 1953 (ietsje later dus dan de tabel in de link van de heer Vreeken aangeeft). Buiten de aangeduide 17 lagerstenen nog de volgende gegevens: diameter 28,1 mm, hoogte 5,4 mm, indirecte centrale seconde, 19.800 tikken per uur, gangreserve 36 uur. De technisch vrijwel identieke voorganger van dit werk werd al in 1943 ontwikkeld en droeg toen de code 28.10 RA SC PC.
Kijkend naar de foto’s naar mijn mening zeker de moeite van een revisie waard!

Veel plezier ermee,
Robbert

Zeker weten !!
Ik zou hem graag in de verzameling opnemen.

Gewoon eens goed onderhanden (laten) nemen, en je hebt er nog jaren (waardevast) plezier aan.

erg mooie klok !!

Bas

De bumpertjes worden behoorlijk gewaardeerd. Zeker als wijzerplaat e.d. er nog netjes uitzien en je de originele kroon erop hebt zitten!

Laat 'm opknappen, je zult er ongetwijfeld veel plezier aan beleven!

Hé dat is grappig, ik heb precies dezelfde. Zo te zien is er alles nog origineel aan. Ook die van mij mag wel een beurtje krijgen, mocht je weten wat zoiets gaat kosten, PB me dan even.

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.
Hij gaat van de week naar Richard.

Ik hou jullie op de hoogte…

Groeten

John