Omega seamster planet ocean

Beste forum leden ,

vandaag voor het eerst op dit forum omdat ik me aan het orrienteren ben om een planet ocean big size te kopen. ben erg bang om een nepper te kopen aangezien ik vrij nieuw in deze materie ben.

heeft er iemand tips hoe je een nepper kan herkennen

en kent iemand een goed adres om een nieuwe te kopen ?? maakt dat nog veel uit kwa prijs / service ???

he

Bezempie Schreef:

Beste forum leden ,

vandaag voor het eerst op dit forum omdat ik me
aan het orrienteren ben om een planet ocean big
size te kopen. ben erg bang om een nepper te kopen
aangezien ik vrij nieuw in deze materie ben.

heeft er iemand tips hoe je een nepper kan
herkennen

en kent iemand een goed adres om een nieuwe te
kopen ?? maakt dat nog veel uit kwa prijs /
service ???

he

Van harte welkom!

Ik ben (nog) geen Planet Ocean kenner, maar wellicht dat anderen je op de details kan wijzen.

Maar een goeie stap is inderdaad te kijken van wie/waar je em koopt. Bij een authorized dealer zal de kans op een nepper nagenoeg nul zijn. Bij een gerenommeerde grijzer dealer zal dat ook nihil zijn. Die kennen hun waar en hebben een naam hoog te houden.

Bij grijze dealers kun je o.a. denken aan Clockwise.nl en wwwatches.nl.

Veel succes!

Het voert veel te ver om hier de details te gaan beschrijven, er zijn nl ook verrassend goed uitziende neppers, maar zoals gemeld, koop bij een betrouwbare handelaar en zodra je je horloge aangeboden ziet voor een paar honderd Euro moet je hard weglopen.

hans

hcptdg Schreef:

zodra je je horloge
aangeboden ziet voor een paar honderd Euro moet je
hard weglopen.

+1, te mooi om waar te zijn. Kijk op de genoemde sites en op Chrono24.com om te zien wat beetje realistische prijzen zijn.

Neem iemand mee die verstand van heeft. Of betaal ietsjes meer, zonder dat je erna twijfels blijft hebben of een kat in de zak hebt.

William vind ik hele goeie prijzen hebben.

bedankt alvast voor de tips mensen !!!

gr

Bezempie

Een Omega is voor 100% perfect gebouwd. De datumschijf valt precies goed, de bezel valt precies op 12uur, de letters op de wijzerplaat zijn haarscherp. Alles klopt eraan. Dit zijn, wat ik er van heb begrepen, vaak kenmerken waar de neppers op falen. Indexen zijn opgelegd op de wijzerplaat en de wijzers vallen hier zeer precies op.

Het zijn de details waaraan je het kunt herkennen. Maar helaas, worden ook de neppers steeds beter. Hier twee voorbeelden van een echte:


Zie hier op de laatste foto ook het opgelegde logo van Omega. En let vooral niet op de vingervlekken, aangezien die ook akelig precies op de foto staan :wink:

Ook de mijne komt van William & ben er zeer tevreden over.

Je geeft aan de grote maat te willen, opgelet dat hij niet te groot is.
Je bent de eerste niet die zijn 45mm tegen een 42mm wil ruilen.

Super afgewerkt horloge!

Zat er bij een Omega niet ergens (in het midden?) een Omega logootje in het glas geëtst?

Super al die tips mensen, bedankt hiervoor

ik heb idd ook al zitten kijken naar de 42 maar aangezien ik vrij groot ben moet het goed gaan …

ik heb vrijdag een afspraak bij William dus ben benieuwd .

Max Kool Schreef:

Zat er bij een Omega niet ergens (in het midden?)
een Omega logootje in het glas geëtst?

Klopt, maar da’s alleen op de modellen met plexi zoals de Speedmaster.

Beste U r a Bus,

hoe lang heb je hem al en heb je hem al en heb je al eens onderhoud laten plegen ??

had je hem trouwens nieuw gekocht ??

mvgr,

Bezempie

Voor welke uitvoering ga je? De zwarte of die met oranje.

Ik was vorig jaar nog een paar euro verwijderd van voldoende budget voor een gebruikte toen mijn auto besloot me op kosten te jagen.

De linker staat met stip op een van de wishlist. de rechter indien ik de lotto win :wink:

En dan wellicht nog in de special edition uitvoering

Over een mooie foto gesproken! (tu)

beste,

Ìk ga voor de “simpele” steel on steel black bezel + dial . Als ik hem heb zal ik een fototje plaatsen …

gr

Klopt, bij Mark M en zijn lieftallige wederhelft kun je goed terecht.(tu)

is dat beter dan WW dan ?? of idem

Idem, zeker niet beter.

Mijn ex 42mm

Mijn ex 45,5mm

Bezempie Schreef:

is dat beter dan WW dan ?? of idem

Beter, nee, dat ligt gewoon aan de afstand die je moet overbruggen en de prijs, beide toppers.

hans

Ik zie dat je verschillende banden bij had/hebt . Is dit makelijk te doen ?? Denk er over een rubber band bij te nemen .

Erg mooi spul btw !!!

Gr.

Bezempie