Omega/Seiko

Misschien nog toekomst muziek moet er nog voor gaan sparen, maar ik dacht aan een Omega DeVill Hour Vision of aan een Seiko Spring-Drive te gaan kopen…Ja ik weet het gewoon wat jou het beste lijkt, maar hoe denken jullie erover?

de omega … die is nl super … :wink:

Ik ben voor een MarineMaster Springdrive aan het sparen. Maar dat zal niemand verrassen…

Ja dat is ook een heeeeeeeeeeeeeeeele mooie.

Ik had laatst zo’n DeVille met Hour Vision uurwerk in mijn handen (zie foto’s) en moet zeggen dat ik die liever niet terug had gegeven. Wat een horloge zeg!

Ja Henrik ga me maar gek maken straks ga ik naar de juwelier (kan nog) om er een te kopen(:P)

Dat is toch ook de bedoedling? Als je nu gaat ben je vanmiddag nog gelukkig :smiley:

Neen ik hou me in, wat kost hij eigenlijk € 3000,- a’ € 4000,-?

Iets anders, spreek je bij een horloge nu van hij of zij?

Hij kost meer…

Het is HET horloge …:wink: (Maar je hoort ook vaak zeggen een meisje DIE…, wat natuurlijk ook niet klopt. Ook hier is het onzijdig, dus is het DAT meisje)

Ook in staal? Want hij is er ook in staal…

Het is inderdaad HET horloge. En onzijdige zelfstandige naamwoorden behandel je (puur taalkundig gezien :smiley: ) als mannelijk.
Dus, om maar een voorbeeld te geven: Het horloge en ZIJN schoonheid.

:slight_smile:

Ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken, als het prijsverschil minimaal is zou ik voor een Omega gaan.
Ik zag laats een Seiko liggen voor € 4000,- ik begrijp dat niet helemaal.

Zijn er mensen die hier anders over denken?

groeten,

Stairman.

Omega en Seiko is vrijwel bij iedereen bekent, (Rolex ook) als je een leek op gebied van horloges vraagt ken je Omega dan weet hij/zij dat het hier om een horloge gaat, zo ook met Seiko. Maar noem je een ander merk zoals Vacheron Constantin, Glashütte, Nomos, Piaget of zelf Sinn dan weet men niet waar je over hebt. Het merk Omega heeft iets ik weet niet precies wat misschien door het logo wat ze gebruiken en het is een merk met geschiedenis, ook mijn eerste horloge wat ik zelf kocht was een Omega (Chrono-Quartz heb ik nog) dus ik denk dat ik nu toch voor de Omega DeVille ga wat het ook mag kosten. Ik koop hem dan wel bij een erkende dealer en niet op het net dan maar wat meer betalen.