Omega sluiting / buckle jaren eind 40 begin 50

Dit is antwoord van Omega forum
"Hi, the first Omega watch with a signed crown, a raised logo and a signed buckle is the Centenary from 1948. Before that, there is no sure information. If it had a signed buckle it would have been a model with no logo and Omega written underneath. In that style…
Kind regards.

3 likes

Bedankt voor de info, dus moet ik op zoek naar een buckle vanaf 1948 tot ergens jaren 50 in gebruik, want dat komt het dichtst in de buurt, het cal. 28.10 RASCP werd ik meen 1948 of 1949 onbenoemd naar cal.350.
Dat maakt vintage horloges verzamelen nou leuk, om dat allemaal uit te zoeken en de onderdelen te zoeken. MAAR HOE ZIET EEN BUCKLE UIT ZEG BEGIN JAREN 50 ER UIT?

1 like

Ik denk dat dit het dichts in de buurt komt
c7f61fcae3258d94ebc40725b2363f6eae386e45_2_690x459

1 like

Moet ik eens vragen op Omega forum of hij zoiets verkoopt en zoja zilver kleur en maat?

Zilver kleur 16 mm

1 like

dus liefst ene zo dicht mogelijk naar 1947 met omegalogo erop? klop dit

Ja inderdaad

1 like

Ik zie op ebay dat ze flink wat geld vragen voor oudere buckles 150 euro vaak, djeee veel geld toch

1 like

Ja , dat is mij ook te gek,… maar ja die jongens op eBay vragen de hoofdprijs, en hopen dat een gek hierin trapt. Vind het met 50-60 euro heel netjes betaald , mits het geen namaak is, want die koop je in China voor en tientje.

2 likes

Gezien de zeldzaamheid van de beschikbare gespen die jij zoekt is dat een normale prijs, min wat tientjes.