Omega sluiting / buckle jaren eind 40 begin 50

Wie kan mij een foto laten zien van een originele Omega buckle uit de jaren eind 40 begin 50 ( voor en achterkant )of heeft er eventueel een te koop voor mijn Omega bumper bouwjaar 1947.

Al vast bedankt voor de moeite.

Ik raad je aan even op het omega forum te zoeken naar “buckles”. Er is daar een uitgebreid topic met foto’s :+1:

Dat topic heb ik bekeken, je ziet heel veel verschillende buckles, het artikel gaat hoofdzakelijk over de echtheidskenmerken, wat ontbreekt is welk type sluiting in een bepaalde tijdsperiode werd gebruikt, de sluitingen zijn door de jaren heen nogal veranderd.
Hierbij ook de link:

Dus wie kan mij vertellen welke buckle in de eind jaren 40 begin jaren 50 werd gebruikt?
1 like

Heb je het al aan Omegastar gevraagd op Omegaforum

Ik ben geen lid van het Omega forum, maar hier binnen ons eigen forum zou die expertise toch ook wel aanwezig moeten zijn?

1 like

ik zal het even vragen

Top :+1:

1 like

Nog geen antwoord, maar wel een bumper47 gevonden , waarbij staat originel gesp

Knipsel

Denk dat die van @RO3L in de buurt komt. Na interpretatie van wat Omegastar in zijn artikel heeft beschreven is de linker een oude stijl buckle die waarschijnlijk in jouw periode werd toegepast:

Foto met dank aan Omegastar

1 like

Bij de weg: in die periode werd niet altijd het omega symbool gebruikt op kroon en gesp (toch het juiste Nederlandse woord :smiley:). In de regel ook kleinere gespen zoals de 14 en 16mm uit het artikel

1 like

https://picclick.com/Omega-Jumbo-Watch-Bumper-2482-1-With-Two-Tone-Dial-224223869787.html hier bij staat originel buckle

1 like

Volgens mij is dat een nepper :laughing:
Acier inox hoort niet aan elkaar te zitten. De merkjes van de fabrikant ontbreken hierop ook, hoewel dat geen garantie is.

Edit: ook de lettertypes zit nmm verschil tussen

2 likes

Dank voor jullie moeite tot zover, ik heb op het net ook nog wat andere uitvoeringen gevonden alleen uit welke periode ? Deze misschien ?

Deze :thinking:

Post 70s, geloof ik.

1 like

'70s.

1 like

Beide correct.

1 like

Fauxmega (megafaux).
Shitter!

2 likes

Die is ook ok, denk.

2 likes