Omega SMP 2541.80 clasp

Hoi allen,

Een tijd geleden had ik een 2541.80 aangeschaft, waarmee ik nog steeds zeer blij ben. Bij aankoop was al te zien dat de clasp glad gepolijst was. Ik dacht hiermee te kunnen leven, maar het bleef toch knagen. Vooral bij het zien van andere SMP’s met de mooie brushed clasp.

Ben nog niet zo bedreven in het maken van wrist shots :grimacing:.

Mijn vragen:

• Is dit nog te herstellen naar de oorspronkelijke staat?;
  • Heeft iemand een goed adres voor dit soort werkzaamheden?.

Alvast dank voor jullie tijd!

3 likes

Ja mooi is het niet, wel mee kunnen leven denk ik. Mooi leren band erop?

1 like

Bij @Horloge24 (Andre) kun je een nieuwe clasp bestellen.

Herstel (opnieuw brushen) kun je waarschijnlijk via een AD (Geit en Limoen) wel. En misschien kan Andre je er ook wel bij helpen, dat weet ik niet.

1 like

Het opnieuw schuren van de sluiting kan bijna iedere handige horlogemaker.

Onthoud echter dat er materiaal weg geschuurd wordt en daardoor de gravure minder scherp is.

Bij dagelijks dragen zullen er binnen korte tijd weer nieuwe beschadigingen op de sluiting komen. Dus in hoeverre moet men gaan?

Eventueel kan je het zelf iets verbeteren met een medium hard schuurblok

Zwakke punt bij deze sluiting is slijtage in de scharnieren waardoor deze veel ruimte krijgt en niet stabiel aanvoelt

4 likes

Kan goed zijn dat het door gewoon jarenlang gebruik “gepolijst” lijkt …
Opzich een goed teken want dan is er nooit of in ieder geval niet vaak aan geschuurd…
Als het je stoort is 1x keer weer mat laten opschuren echt niet zo’n heel groot probleem.
De band zelf heeft ook matte delen die zullen waarschijnlijk ook wel blinken … de hele band op de juiste manier matte banen en glansbanen te laten maken is vaak wat meer werk.
Maar als je er zoveel werk in laat stoppen zou ik ook de bandpennen etc laten vervangen want die zullen ook hun slijtage hebben.

1 like

Allen, dank voor jullie input! Ik ga dan over nadenken wat wijsheid is :grinning:.

Ik wist niet dat het door gebruik ook gepolijst kon lijken. Het is een horloge uit 1995, dus wellicht daarom. De pennen zijn indd vervangen door de verkoper :slightly_smiling_face:.