Vandaag kwam ik bij toeval in de etalage van een wat gedateerde juwelier (geen AD) een Omega SMP tegen, de Bond variant met wave dial, in 36mm, automaat. Even naar binnen gegaan, bekeken, een nieuw exemplaar dat wel, maar ook jarenlang elke dag in en uit etalage gehaald. Dat was te zien, wat veegjes en lijntjes op de band.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van dit horloge, de wave dial is prachtig, en vraag me af nu, in hoeverre is service al nodig als dat horloge al wie weet hoe lang ligt mooi te wezen? Ik lees er uiteenlopende verhalen over, over uitgedroogde olie ed?
En wat zou een redelijke prijs zijn? Los van wat de gek er voor geeft De vraagprijs is 3500€ (Tja…) en de verkoopster wist niet wat er van de prijs af mag. (Eigenaar afwezig) Ik zie op chrono24 nieuwprijzen van 2500€. Ben benieuwd naar jullie ideeen hierover. Bedankt alvast!
Echt veels te duur. Een midsize is sowieso een stuk minder coulant als een 41mm. Dat zie je terug in de prijs, deze zou niet meer dan een 1700-2000€ mogen kosten. En de vraag is dan wie de service gaat betalen want dat is echt nodig na zo’n lange tijd in de etalage gelegen te hebben. Daarvoor moet je rekenen op 350€. Helemaal niet zo’n aantrekkelijk bod lijkt me dit.