Omega SMP - verstelbare sluiting?

Als je de onderdelen zoals bovenstaand vermeld besteld zou het moeten lukken.

Als je de nieuwere SMP [ co-axial uurwerk 2500 ] hebt met schroefjes aan de zijkant van de band, dan kan hij al omgebouwd worden voor € 104,50. [ band 1515/816 ]

Heb de sluiting op voorraad liggen! Voor de oudere met lossen pennen zijn de 2 eindschakels wel noodzakelijk met de 4 schroeven en 2 pennen.

Ik heb 3 weken geleden ook een sluiting met microverstelling besteld bij de Omega dealer. Ik heb de 117STZ004666 besteld. Deze heeft 3 micro verstellingen in plaats van 5. Voordeel is wel dat deze sluiting even groot is als de originele. Deze sluiting heeft geen duikers extention. Hij is helaas nog nier binnen. Ik zal laten weten of het wat is.

Ik zou ook zo’n sluiting willen op deze;

1 like

Absolute aanrader. Ik heb een verstelbare sluiting laten plaatsen op de band van mijn nieuwe SMPc, ipv. de standaard sluiting. Echt top! :ok_hand:

Check even bij André (@Horloge24), die kan zo voor je nakijken of het ook op jouw band past.

Hier even het stof afblazen. Ik zou voor mijn Omega Seamaster Professional mid-size 36mm (ref. 2252.50.00) van 2006 ook graag een andere sluiting op de band willen plaatsen.
Op dit model is de band echter 18mm breed, net als de sluiting. Bovenstaande onderdelen zijn dus niet passend… Heeft er iemand hier weet van een vergelijkbare oplossing / sluiting voor de 18mm brede bracelets?
@Horloge24 André misschien?

Deze band heeft nog de pennen ipv de schroefjes, dus zal ik wellicht ook 2 eindschakels van 18mm breed moeten (kunnen) bestellen om het te doen lukken…

Op Reddit (hierzo) wel iemand gevonden die het gedaan heeft op een nog iets oudere 36mm SMP300, met de ‘railroad track’ band.

Dus nog 4 pinnen, 8 schroeven en 2 correcte end links (waar vind ik een onderdeelnummer hiervoor?)…

Deze sluiting (1154 clasp?) is de lange variant met zes posities. Ik twijfel nog tussen zes posities zonder diver extension, of 3 posities zonder diver extension.

Ik vind het nu best mooi dat de sluiting maar even dik is als de schakels, zo loopt de band mooi door. Indien mogelijk zou ik deze look graag behouden…

Ik lees ook dat (zelfs 2 jaar terug) de prijzen serieus omhoog geschoten zijn, en je nu al aan €300 zit voor de sluiting op zich?

Enkele foto’s van de sluiting op mijn SMP300 momenteel…