Omega SMPC 300M, vraagje?

Ik heb onlangs gemerkt bij men Seamaster 300M dat als ik de kroon inschroef met de kroon dus in te draaien het uurwerk zich nog steeds blijft opwinden. Is dat normaal? is me nooit echt opgevallen. Betreft dus de vorige versie van de SMP 300M met het 2500D uurwerk.

Is normaal, heb het net bij mijn horloge gecontroleerd.

Ik heb het ook net gecontroleerd bij de mijne… iets met dubbel genaaid :thinking::thinking:. Mooi stukje techniek

Mijn Omega (8500) en Grand Seiko (9S68) hebben het ook, Oris (SW200) hebben het niet. Zal dus wel aan het uurwerk liggen

Ligt niet aan het uurwerk maar aan het type schroefkroon

2 likes

Dat denk ik niet.
De lengte van de stift en inrichting van het windmechanisme, bepalen of hij wel of niet windt bij het inschroeven.

Zeker niet. De vrijloop van het inwendige zes of achtkant bepaald het mee draaien van de opwinding

2 likes

Ik ga hier even voor zitten! Een ervaren horlogemaker die er van langs krijgt door iemand die schrijft “het zal wel” en “dat denk ik niet” :thinking: …waar is de chips? :rofl:

3 likes

Hmmm, dan klopt mijn beeld van de werking ervan niet. Dacht altijd dat het daar mee te maken had, maar niet dus.

Take a seat

SY355

2 likes

Dat klopt waarschijnlijk wel :joy:

2 likes

Damn. Feit dat je dit in je opkomt (…see what i did there?) als je mijn reactie leest. :joy:

2 likes