Ik sta op het punt een Omega Speedmaster te kopen maar ik twijfel nog tussen de 2 soorten bracelets op beide horloges. Langs de ene kant een 3590.50 uit 1996 met 1479/812 band, langs de andere kant een 145.022 uit 1988 met 1171/633 band. Hebben jullie ervaring met beide banden? Wat zijn de voordelen, de nadelen en wat zouden jullie in mijn plaats doen?
De 1171 is een rammelband ( niet negatief bedoeld) de band is hol en dus lichter en dat maakt dat het horloge voor mij lekker comfortabel draagt.
De 1479 is dus massief en wat zwaarder.
Er is maar een manier om er achter te komen wat voor jou prettig is en dat is beide passen liefst tegelijkertijd dan kun je echt het verschil merken
Beide zijn correct voor hun respectieve model wat je laat zien, waarbij de 1479 degelijker is en dus zwaarder draagt, maar niet zo zwaar als de banden die daarna nog kwamen.
Ik zou zelf voor de 359050 met 1479 gaan, al draagt mijn 145.022 met 1125 band ( gelijk aan 1171 ) echt heel fijn !
Bedankt voor jullie antwoorden en mij attent te maken op het feit dat de 1479 zwaarder is. Ik hou meer van de lichtere banden zoals op mijn oude Seiko 5’s vroeger. Door de iets mooiere dial en betere hands ben ik toch voor de 145.022 gegaan, om misschien in de toekomst een bijkomende 1479 band te zoeken.
Na enkele maanden liet het mij toch niet los, een 1479 band besteld en de 1171 laten gaan, wel een serieuze upgrade. De finishing ervan voelt van hogere kwaliteit, hij weegt ook wel wat zwaarder maar toch nog niet zo zwaar als de band van de nieuwe 3861.
Twijfel je echt alleen over de band? Want ik vind de 80’s Speedy mooier. De long S en R in het bijzonder.
Overigens vind ik de 1171 band ook mooier en minimalistischer dan de 1479. Op de 1 of andere manier staat het me tegen dat de links eruit zien alsof ze uit 5 delen bestaan, maar het zijn er gewoon 3.
Hij rammelt mss iets meer, maar als je dat niet charmant vindt kun je mss beter gewoon een moderne Speedy kopen ipv 80’s of 90’s imho.
Nee, ik twijfel niet meer, ik heb nu wat ik wil hebben. Voorlopig toch
Ik had vorig jaar een 3861 sapphire gehad maar die vond ik toch iets te zwaar dragen en tegenover de Rolex 16030 die ik ervoor had opgeofferd had hij niet het karakter zoals een vintage horloge.
Dus heb ik de 3861 verkocht en begin dit jaar de 145.022 met de 1171 band gekocht. Op zich wel goeie band, rammelen stoorde mij echt niet, heeft zelfs wat charme. Maar het horloge sloot niet goed aan bij de band, wat ik nu met de 1479 wel volledig vind.
Ja mooi, maar je '88 is nu net niet period correct. 1479 bracelet werd pas geïntroduceerd in '89.
Mss vind je het totaal onbelangrijk, helemaal prima natuurlijk, maar een mooie period correct optie is de 1450 bracelet. Minder rammelig dan de 1171, omdat deze massieve links heeft. En wordt ook wel de fijnst dragende Speedmaster bracelet genoemd van allemaal. Ik vind hem zelf iig fantastisch dragen en uniek ogen tov modern
Ik draag mijn ‘gewoontjes’ ca 2005 1861 hesalite voornamelijk op een 1171/633 band die ik er destijds bij gekocht had. Lekker rammelig! Daarnaast wissel ik nu op een Forstner flatlink en Komfit