Omega Speedmaster 3510.21 Panda

Als er een nieuw horloge bij komt in mijn collectie is het een speedy. Nu is mijn oog gevallen op een Omega Speedmaster 3510.21 Panda.
En ben is aan het Googlen gegaan maar lees toch niet zulke goede verhalen over het uurwerk.
Kunnen jullie dat bevestigen of is dat inditentieel …

Het is een automaat. Stukje kleiner.
Ik had de speedy reduced. Volgens mij zelfde uurwerk. Geen problemen mee gehad.

Ik heb een Reduced gehad,liep wat achter,niemand wou hem servicen,ook Ferry niet,alleen opsturen naar Omega was mogelijk.
Maar uhh… Wat zijn die dingen gestegen als een raket in prijs zeg?

Ik heb ook een variant op een reduced gehad, een Schumacher Speedmaster. Deze horloges hebben een combinatie uurwerk d.w.z. er zit een normaal uurwerk in met een opbouw module voor de chronograaf. Dit is een Dubois Depraz module:
http://www.ablogtowatch.com/inside-dubois-depraz-empire-of-the-watch-movement-module/

Deze constructie komt bij meer merken voor: bepaalde typen van de Monaco van Tag/Heuer hebben dit, Tudor Heritage chrono heeft dit ook. De truuk is een horlogemaker te vinden die dit kan servicen, want die zijn er weldegelijk. Ik heb die van mij indertijd bij Nico Rijsman gebracht die heb perfect heeft nagekeken.

Plaatje:

2 likes

Oké bedankt !!
Ja lijkt me verstandig om me eerst is beter te verdiepen in de Speedy.
Er zijn zo veel mogelijkheden en verschillen.

Zie nu dat er na mij nog een topic is gestart over een Speedy. Ook weer nuttige info. Wel erg geliefd en gewild dan …