Op Marktplaats staat op dit moment een zeer fraaie Speedmaster te koop.
http://link.marktplaats.nl/m790922063
Hij lijkt mij na wat googlen scherp aan de prijs .
Mogelijk zijn hier liefhebbers voor.
Heb geen connecties met deze verkoper.
Gr.Koos
Op Marktplaats staat op dit moment een zeer fraaie Speedmaster te koop.
http://link.marktplaats.nl/m790922063
Hij lijkt mij na wat googlen scherp aan de prijs .
Mogelijk zijn hier liefhebbers voor.
Heb geen connecties met deze verkoper.
Gr.Koos
Vind t niet erg goedkoop als ik eerlijk ben.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Speedmaster Professional is duurder. Dit is het low-budget model
Ik vind de Professional persoonlijk wat meer hebben.
De omschrijving “low-budget model” slaat helemaal nergens op.
Omega had vroeger een gigantisch aantal horlogemodellen in de collectie.
Omdat in deze grote verscheidenheid het overzicht ver te zoeken was, heeft men een rigoreuze beslissing genomen.
Een groot aantal modellen heeft men laten vervallen en daarnaast heeft men getracht zo goed en zo kwaad mogelijk, een aantal horloges onder te brengen in diverse “lijnen”.
De bekendste “lijnen” zijn o.a. Genève, DeVille, Seamaster, Speedmaster en Constellation.
Zo zijn er in de Speedmasterlijn naast de handopwindversie ook een paar automatische versies gekomen voor de consument die voor het gemak gaat en toch een gevoel wil hebben, een Speedmaster te dragen.
Zo is er o.a. een versie met een 2892 met chrono-opzetmodule, een Broad Arrow met eenzelfde wijzerplaatindeling maar dan met een geintegreerde chrono-unit en een automaat die de Valjoux 7750 als basiscaliber heeft.
Allemaal uitstekende uurwerken die stuk voor stuk perfect zijn afgewerkt. Dat de verschillende prijzen deels zijn afgeleid van de kostprijs is uiteraard logisch.
Een ander deel heeft o.a. te maken met de mythe van “het eerste horloge wat op de maan is geweest”. Omdat dit de handopwindversie betrof (met een ander caliber!), heeft dat natuurlijk ook invloed op de prijsstelling van het handopwindmodel.
Maar om nu te zeggen dat deze automatische versie een “low-bugetmodel” is, omdat andere modellen qua prijs hoger in de markt kunnen worden gezet, zonder dat de verkoopaantallen afnemen, is natuurlijk complete onzin.
Zeker ook omdat andere fabrikanten, chrono’s met dezelfde 7750-basis, voor veel minder geld in de markt kunnen zetten. Maar ja, dan heb je geen Omega Speedmaster op de wijzerplaat staan… 
Helemaal mee eens!
Is erg leuk klokje. Prijs wel aan de hoge kant.
Wat vinden we van deze?
Ik overweeg om mee te bieden.
Die zal wel naar de 2500 euro gaan. Neem in je overweging mee dat de gepolijste wijzers i.c.m. de gitzwarte plaat soms slecht zijn af te lezen. is ook op één van de foto’s te zien. Je kunt qua aflezing beter voor de ivoorwitte versie gaan, met de geblauwde wijzers…
Speedmaster Professional is duurder. Dit is het
low-budget model
Wat een debiele opmerking weer…
Gelukkig ben je wel consequent in je posts
Ik vind, dat wanneer je een speedmaster wil aanschaffen je voor de (moonwatch) professional moet gaan.
Ik had in het verleden ook al eens gekeken naar een speedmaster. De automatic versie kun je onder de 1000 euro vinden. De pro met mechanische uurwerk is gewoon een stuk duurder.
Tot nu nog steeds geen professional aangeschaft. Als het er een keer van komt zou ik gaan voor het moderne uurwerk. Even uit mijn hoofd 1861.
Die zal wel naar de 2500 euro gaan. Neem in je
overweging mee dat de gepolijste wijzers i.c.m. de
gitzwarte plaat soms slecht zijn af te lezen. is
ook op één van de foto’s te zien. Je kunt qua
aflezing beter voor de ivoorwitte versie gaan, met
de geblauwde wijzers…
Dank voor je reactie. Als dat de prijs wordt dan moet ik afhaken; zeker nadat de belastingdienst is langsgeweest.
Ik vind, dat wanneer je een speedmaster wil
aanschaffen je voor de (moonwatch) professional
moet gaan.
Ik had in het verleden ook al eens gekeken naar
een speedmaster. De automatic versie kun je onder
de 1000 euro vinden. De pro met mechanische
uurwerk is gewoon een stuk duurder.
Tot nu nog steeds geen professional aangeschaft.
Als het er een keer van komt zou ik gaan voor het
moderne uurwerk. Even uit mijn hoofd 1861.
lijkt me zelf ook prettiger, omdat t schijnt dat onderdelen voor de 321 steeds moeilijker wordt.
Zou zelf ook niet zo snel voor de automaat gaan. Tenzij de maatvoering je beter lijkt. Als je een beetje rondkijkt zijn ze onder de E1000,- wel te vinden.
kwam zelf onderstaande tegen; Diamond in the rough? Or just plain crap?
Wat me opviel is dat het omega logo niet is opgelegd, iets dat wel hoort bij deze oudere horloges? Ook staat er geen speedmaster gegraveerd in de sluiting.
Zou zelf ook niet zo snel voor de automaat gaan.
Tenzij de maatvoering je beter lijkt. Als je een
beetje rondkijkt zijn ze onder de E1000,- wel te
vinden.kwam zelf onderstaande tegen; Diamond in the
rough? Or just plain crap?http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item
=171269648560Wat me opviel is dat het omega logo niet is
opgelegd, iets dat wel hoort bij deze oudere
horloges? Ook staat er geen speedmaster gegraveerd
in de sluiting.
Gezien de vragen die je stelt lijkt het mij verstandig dat je je nog even wat inleest over de speedy. Zonder kennis van zaken is het lastig het diamantje te vinden, een miskoop scoren lukt dan wel zonder problemen.
Als je gaat googlen of hier de zoekfunctie gebruikt kom je al een heel eind.
Zou zelf ook niet zo snel voor de automaat gaan.
Tenzij de maatvoering je beter lijkt. Als je een
beetje rondkijkt zijn ze onder de E1000,- wel te
vinden.kwam zelf onderstaande tegen; Diamond in the
rough? Or just plain crap?http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item
=171269648560Wat me opviel is dat het omega logo niet is
opgelegd, iets dat wel hoort bij deze oudere
horloges? Ook staat er geen speedmaster gegraveerd
in de sluiting.
Het logo hoort bij deze ref niet opgelegd te zijn en er hoort ook geen Speedmaster in de sluiting te staan.
Wat Bert zegt: lees je goed in. En probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Er zijn genoeg relatief betaalbare, prima Speedmasters te koop.
belastingdienst komt mij geld brengende ik net gezien. Dus maar ff een voorzichtig bod uitgebracht 
Jammer toch dat er over de speedmasters vaak maar wat geroepen wordt. Het lijkt mij dat een echte liefhebber het leuk zou vinden om te gaan speuren naar informatie over horloges. Of dat nu over Speedmasters gaat, of over Rolex Submariners of andere horloges.
Overigens, over de advertentie waarmee dit topic is gestart, als ik een horloge plaats op marktplaats, is mijn prijs standaard te hoog, en mogen mensen daar op bieden. Je krijgt anders helemaal van die belachelijke lage biedingen.
Jammer wel van die vage foto’s.
Ga me nog maar eens wat verder verdiepen. Vond het erg lastig om tussen alle referenties deze eruit te halen zonder enige nummers buiten die van de endlinks;
http://www.speedmaster-mission.net/
De intentie is zeker niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Als ik alle voors- en na’s hier zie dan lijkt juist dit proces me erg mooi.
Een prachtige bron voor Omega’s zijn de artikelen van Chuck Maddox.
Ook leuk:
http://www.omega-addict.com/index.html
En onderstaand boek is zo mooi, zoveel prachtige foto’s en informatie, heel wat uurtjes heb ik daar in doorgebracht, en een sieraad in de boekenkast: