Allen,
Met een schuin oog kijk ik verlekkerd naar de Omega Speedmaster 50th anniversary, met nummer 311.33.42.50.01.001. Dat is dus niet de versie met het gouden zeepaardje op de wijzerplaat, maar met de geëmailleerde zwarte wijzerplaat.
Wat vinden jullie van dit horloge, afgezet tegen de “standaard” Speedy?
Het is een mooi horloge, prima uurwerk en de doorzichtige bodem heeft ook wel iets extra’s. Verder is de set heel erg compleet met alle toebehoren.
Het zijn voor mij betreft alleen elementen die niet echt veel meerwaarde hebben. Het blijft een “nieuwe speedmaster” wat mij betreft, niet heel veel anders dan het reguliere model. De prijs is echter fors hoger en wat mij betreft teveel voor wat hij “extra” biedt. Meerwaarde onder de speedmasters moet je wat mij betreft vooral zoeken in de oude modellen. Voor mij in elk geval de reden om voor een 145.012 te gaan.
Ik hou van traditie. Een speedmaster is voor mij een handopgewonden horloge met Lemania uurwerk, plexi glas en een metalen achterzijde. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Ik heb eens naar prijzen gekeken op chrono24, maar voor dit geld komt een CK 2998 binnen bereik. Mijn 105.002, toch ook een zeldzame speedmaster, heeft me minder gekost dan dat deze limited moet kosten.
Als ik jou was, ging ik voor een mooie vintage.