ik heb een optie op een map van Omega (of in opdracht van Omega) met foto’s van de Apollo maanlanding/maanbezoek in het jaar 1969.
De map lijkt (ook gezien lichte verkleuringen enz. uit de jaren 70 te komen.
Deze map is voorzien van Italiaanse tekst op een paar losbladige vellen, de naam Omega wordt een aantal keer genoemd.
De map is ooit uitgegeven tezamen met een Omega horloge…de hamvraag: wie weet meer van zo’n soort map met 24 foto’s?
De doos is een blauwachtig kratermaanlandschap.
Tevens:
indien het iemand bekend voorkomt, wat mag zo’n map kosten?
Foto’s niet gemaakt, die kans krijg ik vandaag of morgen nog wel
Ben al iets verder gekomen:
de map is inderdaad een memorable iets, is ooit 1 op de veiling gekomen met een veilingwaarde van tussen de 1000 en 1500 euro.
Net maar opdracht tot koop gegeven, meer info en foto’s volgen later.
Héél gaaf. Ik heb destijds (1969) een gedenkboek gekocht over de maanlanding. In dat boek de handtekeningen van Armstrong/Aldrin/Collins, de astronauten van Apollo 11.
Zijn het originele handtekeningen, of zijn ze gedrukt? Dat kan nog veel uitmaken in de waarde.
Heb een stukje gevonden van eenzelfde box welke een aantal jaar terug is aangeboden via Ebay
Deze verkoper had dus 19 foto’s in de box, ik heb er 20…m.i. compleet (althans completer dan ik tot nu toe aan aangeboden boxen heb gevonden!)
enige tijd geleden is er nog een box ter veiling aangeboden (conditie en hoeveelheid foto’s onbekend, veilingtaxatie (veilingtaxatie is altijd min. 30% onder handelsprijs i.v.m commissiekosten enz.) was 1000 tot 1500 euro.
Hier de oude advertentie die ik tegenkwam:
You are viewing an Omega Souvenir Box to Commemorate the First Watch Worn on the Moon (1969) .
This rare and limited edition souvenir box set comes inside a glossy outer box/slipcase covered with photos of the Moon’s craters that measures nearly 20" x 16".
Box has a few scuffmarks and some denting to the corners but is in mostly excellent condition.
Inside, the top cover has some foxing, as does the first page with the dedication text and facsimiles of the signatures of 3 of the Apollo XI astronauts.
There are nineteen large, glossy photo prints that measure 19-1/4" x 15-1/2" of various space missions, astronauts, Earth, Moon etc. up until 1969 including Apollo VI, VII, VIII, IX, X, Gemini IV, Gemini XII as well as a photo of three of the astronauts from the Apollo XI crew (Neil Armstrong, Michael Collins and Edwin “Buzz” Aldrin). All the photos are very clean.
In addition, there are four large pages of historical information on the missions. (some of these 4 pages have foxing as well)
A beautiful and very rare and hard to come by set!
Inzake de handtekeningen: m.i. wijken ze wel een beetje af van wat er in de beginpost gepost is…maar het blijven foto’s en dus verneukeratief.
Ik heb hier thuis niet de middelen om het na te kijken, kom hier binnenkort op terug!
Zit er ook een foto bij van de achterkant van de maan? Want ook al kijken we al eeuwen naar de maan, we weten pas sinds de jaren 70 hoe de achterkant van de maan eruit ziet. Dat is toch bijzonder :#
Zit er ook een foto bij van de achterkant van de
maan? Want ook al kijken we al eeuwen naar de
maan, we weten pas sinds de jaren 70 hoe de
achterkant van de maan eruit ziet. Dat is toch
bijzonder :#
Hier de betreffende foto, de achterzijde van de maan:
Ohja, in de beginpost staat dat ik een optie heb om de map te kopen.
Het moge duidelijk zijn dat ik de map reeds in huis heb kon 'm niet laten liggen (zeker niet voor die prijs!)
@SuperC weet je de aankoopprijs dan?
Daarbij: stel dat jij een zeldzaam en duur klokje tegenkomt voor laten we zeggen 50 eurie, dan laat jij 'm wél liggen? In dat geval ben je een bijzonder mens…
Voor de rest: heb een aantal prijzen gevonden voor deze mappen, ik zit nog niet eens al te hoog in de boom…daarbij: de map mag weg, hoeft niet.