Hallo.
Ik kan dit horloge van iemand overnemen. Een klant van me droeg dit horloge. ik zag dat het een oud horloge was en kwam hierover in gesprek. Hij gaf aan deze al zeer lang te hebben en er niet veel om te geven. zo vroeg ik of hij deze wou verkopen. Dat nog.
Ik heb snel even wat foto’s kunnen nemen en ben op zoek gegaan naar een vergelijkbaar model. Na lange tijd zoeken geen vergelijkbaar model kunnen vinden.
Ik kom door de grote witrode “1” op de “Schumacher” uit.
Maar er kloppen naar mijn idee een paar dingen niet aan dit horloge.
1: de dag van de week wordt weergegeven met een wijzer link op de Dial. Dit kom ik bij geen een speedmaster tegen.
2: het horloge lijkt mij niet te kunnen functioneren als stopwatch omdat er geen minuten aanwijzer aanwezig is.
3: de kroon en druknoppen zijn versleten en daar is messing of iets dergelijks zichtbaar.
4: uiteraard de band. meneer geeft aan nog wel de origineel band te hebben.
5: print op de dial lijkt mij niet heel scherp
Weet iemand met welk type speedmaster we hier voor ons hebben of is dit een niet bestaande kopie.
Dag Baseman, nee ik was de geen die het vroeg of hij wou verkopen omdat hij wel klaar was met het horloge. de beste man is op leeftijd… 90+. In alle haast vanmiddag dus even snel wat foto’s gemaakt en hem gezegd hier op terug te komen… hem valt enkel te verwijten dat hij niet weet dat hij een slechte fake draagt.
En nu ik beter kijk had fik dat ook moeten zie… Marja, ik heb geen verstand van speedmasters en gelukkig een aantal van jullie hier wel…
@Auke95 De geen die dacht dat die een goeie deal kon maken was ik… maar nee… ik kon het namelijk echt voor een prikkie over nemen