Omega Speedmaster: echt of namaak?

Hi horloge-kenners!,

Graag informeer ik via dit forum of ik een Omega horloge of een namaak in mijn bezit heb.

Een vriendin van mij heeft op straat een “Omega Speedmaster” met een kapotte horlogeband gevonden. Ik twijfel aan de echtheid van dit horloge en online kom ik niet zo 1 2 3 een soortgelijk Omega horloge tegen om te checken of dit klopt… Vandaar dat ik het graag voorleg op dit forum met kenners.

Ik ben dan ook benieuwd: Gaat het hier om een echte Omega Speedmaster of een namaak? En (voor het leerproces:) waar kan ik dit aan zien?

Thanks!



Serieus?
Google even Speedmaster en kijk of je deze erbij ziet staan.

Dit is een opvallend slechte nepper.
Het is geeneens een chronograaf.

Chinese meuk van een tientje.

2 likes

Dit is een RFE : Real Fake Edition

1 like
5 likes

Of je boort niet iemand gelijk de grond in zodat hij de volgende keer geen vraag durft te stellen hier. TS geeft aan geen kenner te zijn. “Even googlen” is voor leken zoeken in naar een naald in een hooiberg. Zeker als ze niet weten waar ze op moeten letten

25 likes

100% fake

Slechte dag gehad misschien…

OT: volgens mij idd een fake

Aan een hoop dingen: de caseback, endlink, bezel en dial.

Als je echter niet weet hoe een echte er uit ziet, dan is het natuurlijk lastig oordelen.

2 likes

Waarschijnlijk wel :man_facepalming:

Bovendien zou je die niet netjes ergens inleveren?
(Al is de beste plek de kliko, Maar toch nog steeds niet jouw bezit)

Hij is FAKE

Toch zijn dit soort topcis wel altijd leuk… :smiley:

40

2 likes

Alsnog even wegbrengen naar gemeente /politie.
Iets vinden en houden is diefstal.
Buiten dat kan het ook van iemand zijn die er veel waarde aan hecht en het horloge maar wat graag terug ziet verschijnen om hem of haar pols.

Dus, ja nep maar neemt niet weg dat je dot horloge even moet gaan inleveren.

2 likes

Precies! Bedankt @WATCHGAME!

1 like

Juist. Zo is het precies.

Voor niet kenners net echt. Voor een buff een doorn in het oog.

Leuk gevonden. Lekker stuk dragen en ooit koop je een echte.

1 like

Nee, prima dag, maar geen zin in dit soort flauwekul.

Als je ook maar 2 minuten op internet zoekt heb je ook als leek helder dat dit vuilnis is.

1 like

Ik heb er wel zin in!

2 likes
4 likes

Soms…heel soms, is doorscrollen ook een optie. Je bent niet verplicht overal op te reageren. En zeker niet als je daar absoluut geen zin in hebt :relieved: just saying

3 likes

Nee hoor. Niet waar

Je mag het houden, maar het is pas na zoveel tijd van je na gelang de waarde.

Wel moet je het aangeven dat je het hebt gevonden. Pas na een geschatte waarde van 100euro (zo iets was het ongeveer)