Omega Speedmaster eruit Tudor erin!

Topprijs!!!

http://www.rlx-sales.com/en/sales/offers/detail.php?id=u23284t1307527071

Ik heb ze nu een weekje beide in bezit en moet zeggen dat ze allebei een heel eigen gezicht hebben. De Speedmaster draagt net iets comfortabeler doordat hij wat minder hoog en zwaar is. Tudor draagt overigens wel prettig op staal doordat hij mooi in balans is. Nato vind ik niks, is echt veel te dun om je horloge prettig te draagen.

De Tudor daarentegen vind ik beter afgewerkt. De sluiting is voorzien van ceramische lagers en je ziet gewoon dat het van Rolex afkomt. Ik vond hem juist mooier in het echt dan op de foto’s. Dat blikkerige/goedkope uiterlijk kan ik niet bevestigen. Moet je maar eens een 14060M vastpakken, dan weet je wat blikkerig is :wink:

Wat wel grappig is dat ondanks het een modulair uurwerk is, de pushers en kroon wel op gelijke hoogte liggen en de datum ook vlak onder de plaat zit (normaliter zit er altijd flink wat ruimte tussen)

In het gegeven dat de Tudor blikkerig zou zijn kan ik me ook beslist niet vinden, het is echt een brok horloge. En de Tudor-band legt zeker meer gewicht in de schaal dan die van de SND, maar beide dragen desalnietemin erg prettig.

In de vergelijking tussen de Tudor en Omega vind ik de Omega wel prettiger dragen omdat het horloge wat platter is.

SubGMT gaat een grijze krijgen voor een scherpe prijs:

Tudor Heritage 70330N D/P 2009 (€ 2.650)

En de grijze is de mooiste!!