Omega Speedmaster eruit Tudor erin!

Na 2 jaar gaat mijn Omgega Speedmaster eruit en ik wil graag
een Tudor heritage gaan kopen. Nu wil ik graag weten of mede-
forumleden mij advies kunnen geven waar ik een Tudor voordelig
of betrouwbaar kan kopen? Mijn Speedmaster op MP gezet en ik ben
benieuwd. Graag jullie ervaring voor de Tudor!

gr
Morren

Ik heb er geen ervaring mee, je kan hier nog even wat info op doen, http://www.rolexforum.nl/topiclist.php?forum=30, en oa hier staat er eentje te koop: http://www.filipucci.nl/producten/horloges/tudor/

Supervet horloge zo’n Tudor Herritage!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Op Watchuseek.com staat een Tudor Heritage waarvan de eigenaar wil ruilen met een Omega Speedmaster.

http://forums.watchuseek.com/f31/wtt-tudor-heritage-chrono-70330n-537154.html

Eric

SuperC Schreef:

De heritage van Bert staat te koop op DZVL…

Succes (tu)

Is net verkocht dit weekend…

De Heritage is een topklok. Een van de mooiste horloges van dit moment. Let wel, het is een behoorlijk horloge op de pols!

Zoals Bosnialove al zei: wat een prachtig horloge die Tudor!

Wat zoek je in die Tudor?

Het is een groot horloge, zeker na een plexi Speedy zal deze Tudor “bruut” zijn.

De bijgeleverde nato (achtige) band komt mijn inziens niet goed uit omdat het horloge zo dik is. Het saffier maakt zowel de grijze als de zwarte plaat hard en het luminova is voor mij als vintageliefhebber heftig. Ook had ik het net niet gevoel, wel de vintage look maar zo modern dat het niet klopt, voor mij althans.

Als je er anders in staat dan zul je ervaren dat het horloge fantastisch is afgewerkt en dat je juist kan genieten van de historie maar wel met alle moderne gemakken.

Als je van een plexi Speedy afkomt zou ik toch ook eens de plexi chrono’s (79160 / 79180 / 94210 enz.) van Tudor gaan proberen. Die zitten ook zo rond de 3000 tot 3500 en zijn super!

gr. Roel

Grotendeels met Krabong eens.

De bijgeleverde nato is veel te dun en zal het horloge niet staan. Er zit wel een mooie sluiting op.

Het net niet gevoel herken ik totaal niet. Het horloge ademt een en al kwaliteit. Een en al Rolex zou ik bijna zeggen. De stalen band is mooi en draagt perfect.

De uitvoering met zwarte plaat vind ik een stuk minder mooi dan de grijze. Bij het grijs komen de oranje details prachtig uit.

Je zult zeker verschil merken na de Speedy, de Tudor is veeel zwaarder en draagt logger, wat niet slecht is. De optie voor een plexi Tudor is een logisch voorstel omdat zo een exemplaar dichter bij de draagbeleving van de Omega ligt. Maar ja…eens iets compleet anders is ook wel leuk!

http://rolexforums.com/showthread.php?t=180343

Eric

Hmm, dan zou ik voor zeker gaan en gewoon in NL kopen. Bij de grijze dealers heb je hem met een beetje handelen ook voor 2800 euro.

Laatst al te koop gezien voor onder de 2700 euro.

Sterker nog, je ziet je tweedehands opvallend vaak te koop staan. Ik weet niet waarom, maar kennelijk draagt hij misschien toch anders dan dat men zich voorstelt?

Voor mij was het een van de zeldzame horloges die op de foto mooier is dan in het echt. In het echt is hij natuurlijk ook mooi maar hij raakte me totaal niet. Ik vond hem totaal niet speciaal.

Ik heb hem gehad, maar onlangs verkocht. Persoonlijk vind ik het nog steeds een van de mooiste horloges van het moment. Toch kwam het er niet van hem te dragen, terwijl mijn andere horloges allemaal polstijd krijgen. Waar het aan lag weet ik niet.

zonde, vind de look van de speedy mooier

marnix.moed Schreef:

zonde, vind de look van de speedy mooier
+1

+1

malus65 Schreef:

Sterker nog, je ziet je tweedehands opvallend vaak
te koop staan. Ik weet niet waarom, maar kennelijk
draagt hij misschien toch anders dan dat men zich
voorstelt?

Ik vermoed een beetje dat er ook mensen zijn geweest die dachten ermee te kunnen speculeren, als ware het bijvoorbeeld een Rolex. De eerste exemplaren werden boven listprijs aangeboden, maar de buzz verdween best snel hoewel ze flink gehyped werden.

Bedankt voor jullie reacties, ik lees toch tussen de regels
door dat de draagtijd niet lang is van deze klok?
Ik heb mijn speedy nog niet van de pols gedaan, maar ik
ga volgende week proberen, maar ben nu zeker wat kritischer…
Jullie horen later.