Ik ben begonnen met inlezen om te zoeken naar een Speedy uit mijn geboortejaar, 1966. Aangezien het een aardige aanschaf wordt (10k-12,5k), duurt dit nog wel 2 jaar maar je kan niet vroeg genoeg beginnen.
Wat ik mij afvraag is het volgende; zouden jullie extra willen betalen als blijkt dat een horloge op jouw geboortedag is geproduceerd? Zo ja, hoeveel zou dit zijn voor een Speedy uit 1966 als de prijs op aanvraag is?
Dat is toch best een rare vraag? Je kan de meerwaarde van een geboortedag horloge niet inschatten he want dat is nu net heel persoonlijk. Voor mij is een 1966 Speedy een ‘gewone’ pré-moon Speedy namelijk.
Heb idd begrepen dat de prijzen kunnen verschillen maar je moet ergens een startpunt hebben. Ik zie nu prijzen vanaf 8k tot wel 25k, vandaar mijn richtprijs van nu.
De vraag vond ik niet raar, maar iemand anders misschien wel, geeft ook helemaal niets:slight_smile: Het lijkt mij alleen wel geweldig om eventueel een horloge van je geboortedag te hebben, maakt het voor mij nog unieker.
Bij specifiek Speedy’s word dit alleen een dure grap. Je kan een birth year Constellation of Seamaster kopen, een vintage Speedy van na 1970 of 1975 en nog een hoop geld overhouden
Ik denk niet dat ik daar ook maar iets meer voor zou willen betalen, ik zou het eerder als een grappig detail zien.
Maar goed, stel dat je bent geboren op een zondag of een Zwitserse feestdag dan bestaat deze niet eens. Ik heb mijn eigen geboortedatum (op een maandag) samen met omega speedmaster gegoogled en dan vind ik ook geen enkel horloge. Mij lijkt het een beetje zinloze operatie.
Ik zou wel langer zoeken naar een geboortejaar maar er niet meer voor over hebben, geboortedag is ook een beetje lastig want een horloge wordt niet in 1 dag gebouwd/geproduceerd. Daarbij is het gewoon erg lastig om zelfs maar op een jaar een speedmaster te identificeren gezien de regelmatige dateringsdiscussies.
Een horloge wat geproduceerd is op jouw geboortedag, vind je alleen als je op de eerste dag van een maand in 1966 geboren bent. Een horloge zoeken van je geboortejaar kan al een hele tour zijn. Ik zag hier pas een mooie Omega uit 1947. Niet te koop overigens.
Succes en een groet. Richard.
Precies, daarna wilde iedereen er een en ging de productie een stuk omhoog Beste gratis marketing ooit die maanlanding (NASA heeft Omega zelfs betaald voor de afgenomen Speedy’s)