Twijfels, twijfels omtrent een mogelijke nieuwe aanschaf. Ik kan via een vertrouwd adres een Speedmaster kopen ref. 35815000 uit 2009 met een nette onderhoudshistorie.
Eerlijk gezegd had ik mijn zinnen op een Speedmaster Professional gezet maar deze intrigeerd me enorm door de extra GMT complicatie.
Gevoelsmatig denk ik ook dat deze een stuk zeldzamer zijn en ze worden niet meer gemaakt.
Qua looks, complicaties en uitstraling en specs tikt deze alle vinkjes aan.
Wat is jullie advies? Gaan voor iets bijzonders of voor iets meer mainstream?
Het is een flinke investering waarvoor ik wel even met de directie thuis zal moeten overleggen
Omega speedy met GMT had ik nog niet echt in beeld. Liep er eigenlijk min of meer per toeval tegen aan en was daardoor nieuwsgierig geworden. De “gewone” Speedy Pro vind ik nu een beetje minder interessant vanwege minder complicaties.
Nu ben ik nog redelijk nieuw in dit metier en waardeer zeker in feedback.
Esthetische gezien vind ik persoonlijk de gewone pro mooier, enkel en alleen door de zwarte “bezel?” bij de gmt is die het zelfde als de kast.
Maar smaken verschillen gelukkig!! Je gaat hoe dan ook een prachtig horloge hebben aan beide!
Ik vind de Pro een mooi horloge maar inderdaad ook erg mainstream met niet veel complicaties.
Daarmee voor mij een tikje “te saai”!
(Tegelijkertijd is het ook een absolute klassieker natuurlijk: wie kent em niet???)
Maar je vraag is zĂł persoonlijk; iedereen heeft andere afwegingen en voorkeuren!
Een vriend van me draagt de GMT saffier sandwich. Het is een super mooi horloge. Herkenbaar als een Speedmaster en toch een eigen gezicht. Hij had 3 dure horloges welke allemaal zijn gegeaan omdat altijd zijn Speedmaster draagt. Ik vindt het een geweldig horloge.
Dit gezegd hebben heb ik persoonlijk een drang naar origineel, schoenmaker blijf bij je leest. Voor mij is de profesional de enige echte. Zo zal ik ook nooit een Porsche SUV kopen de 911 is de enige echte… en zo zijn er vast nog meer voorbeelden.
Goede keuze, ook voor ons als mede hf’ers leuker om deze zo nu en dan eens voorbij te zien komen
Eigenlijk verschillen ze ook teveel om een goed vergelijk te maken, grootte, uurwerk, wijzerplaat. Ben zeker van je zaak en ga ze beide passen, zonder passen geen goed vergelijk.
Maar als je er al uit bent, wie ben ik dan om je weer in twijfel te brengen…