Omega Speedmaster goodies/ must haves

Beste forumleden!
Sinds een goede maand mag ik mij de trotste eigenaar noemen van een Moonwatch. Gezien ik dit weekend mijn 21e verjaardag vier ben ik opzoek naar enkele toffe goodies omtrent de Speedmaster Moonwatch. Ik zat zelf aan een mooi tafelboek, stand of gouden astronaut te denken… Alleen waar haal je zoiets? Alle tips zijn welkom! Mocht er al een vergelijkbaar topic zijn dan hoor ik het graag.

3 likes

Boek kopen!!

Er zijn meerdere versies van dus zirg voor de meest recente!
Wel prijzig, maar ook erg goed. :+1:

2 likes

Ik vind die astronaut toffer!
Verder heeft TS al een boek! :sunglasses:

Koop dan!

…er kan óók een bloem in zie ik nu :joy:

Doe het zelf:

Óók cool:
https://m.banggood.com/Ceramic-Space-Man-Sculpture-Astronaut-Cosmonaut-Vase-Ornament-Statue-Money-Pot-p-1520772.html

Dat wist ik niet,… :+1:

Die gouden maar direct besteld :+1:

1 like

Kuifjes Rocket to the moon is ook leuk om te hebben natuurlijk

5 likes

Wat is dat toch met die Omega gouden astronaut :thinking:
Volwassen mensen in ongemakkelijke houdingen met een gouden pop…vind het toch raar :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Toevallig heb ik vandaag alvast “The Moonwatch Story” cadeau ontvangen! Echt een aanrader :slight_smile:

2 likes

A moon watch story bedoel je denk ik :wink:

image

2 likes

Deze tegen gekomen en direct besteld, past goed in het geheel…
:slight_smile: happy happy :slight_smile:

4 likes

Deze moet je hebben. Maar dan liefst wel als een van de laatste 7 exemplaren die er nog in het museum tegenover de Manufacture in Bienne in de kast lagen, persoonlijk (en gratis) overhandigd door (toenmalig, 2002) conservator en wandelende encyclopedie Marco Richon himself. :smiley:

Als die optie vervalt, gewoon veel geld betalen op eBay vrees ik. Is wel echt een cult-item. :+1:

Beetje blurry pics. Reken op 150 tot 200 plus voor een dergelijk near-mint, niet-uit elkaar gevallen exemplaar.

1/6de schaal Gemini IV ruimtewandeling figuur … astronaut Edward White als horloge stand !
Dit schaalmodel/horloge stand draagt zelf twee miniatuur Speedmaster chronographs, net zoals Edward White 2 Speedies droeg op de linker voorarm in Juni 1965… #MoonwatchUniverse
.

Toendertijd ( halve eeuw Gemini IV in 2015 ) was de exacte Speedmaster referentie nog niet officieel bekend… nu weten we dat het om Speedmasters 105.003-63 ging !
.

2 likes

Toen men in 1994 een Omega Speedmaster kocht, kreeg men het " The Moon Watch " boek er gratis bij … met een beetje aandringen zelfs een Franstalige versie :upside_down_face:
Mijn 1994 Speedmaster werkte dagelijks tot 2016 en behoefde dan pas een service !
.

2 likes

Deze potloodtekening, gemaakt door een vriendin van me, blijft uniek. Slechts 200 uur werk :open_mouth:

13 likes

Schitterend!!! :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Zo, die heeft echt teken skills.

Zelf heb ik pas dit boek gekocht. Staat niks over de Speedmaster zelf in. Wel mega veel en mooie foto’s waar je hem genoeg op ziet.

3 likes

Ze is een professionele kunstenares. Deze Snoopy was trouwens de allereerste keer dat ze een horloge tekende. Verder ook nog een mooie tekening gemaakt van mijn (ex-) Smurf.

1 like