Omega Speedmaster kenners: Graag jullie opinie

Op Ebay België staat al een tijdje een “Omega Speedmaster” van 2006.

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170192888610

Op het eerste zicht lijkt ie voor een leek wel echt, maar dit horloge lijkt mij (en niet alleen mij) nogal “verdacht” omdat een aantal details imho niet kloppen…

Op de Franse zustersite van verzamelaars (Chronomania) heeft het zelfs een topic met heftige discussie opgeleverd, inzoverre dat de verkoper zelfs niet aarzelde om (sommige) vragen en antwoorden in zijn Ebay-aanbieding te publiceren en daarbij enige vorm van “intimidatie” ook niet schuwt…

Ondertussen zwelt de geboden som nog steeds aan en laat Ebay het aanbod staan…

Nu ben ik allesbehalve betrokken partij, maar graag zou ik hierover de mening van de echte Omega kenners op dit forum willen vernemen. Duidelijk vals of twijfel ?

Voor alle duidelijkheid: ikzelf ben helemaal niet betrokken in de betreffende discussie, maar het feit dat zo’n advertentie ondanks alle kritiek blijft staan en zoveel bieders oplevert, dat intrigeert me wel … Vandaar dank voor jullie mening.

Met Heel Geïnteresseerde Groeten,

Morse.

Hans Mennink is de man die je nodig hebt. :wink:

Morse,

Volgens mij hoort deze topic bij off topics
Henrik effe verplaatsen naar de off topics!

Deze speedmaster lijkt geen fake, alles klopt zit zelfs een eta 7051 in en als ik zo naar de indexes kijk kloppen die ook.

dag

Rag :smiley:

Rag ten eerste is dit geen offtopic en ten tweede is het uurwerk in de Speedmaster geen ETA 7051

Tom 1 keer gewijzigd

wat is het dan voor cal.

naar je wijziging van lemania …

dag

Rag :smiley:

Dag Rag :D,

Dank voor je antwoord.

Waarschijnlijk is m’n kennis van uurwerken niet echt groot… (ik zal me dingend moeten bijscholen) :frowning:

Ik ken wel een Eta/Valjoux 7751 met datum (maand/dag) onder 12 uur en maanstand bij 6 u, maar een 7051, daarover had ik graag meer geweten.

Wat me dus wat vreemd leek zijn niet de indexen, maar het feit dat er dus blijkbaar een eta 7051 inzit met het JAAR en de maand onder 12u (en dus géén 7751). Graag had ik daarover toch wat meer geweten. En ook of Omega ooit zo’n caliber gebruikt heeft Dus alvast dank voor meer info hierover…

Met Dankbare Groeten

Morse.

Ga een halve Marathon lopen of zo…

Doordat ik op mijn telefoon internet heb ik de fotos niet afgewacht omdat ik dacht dat het om een Speedmaster Pro ging (3573). Die heft een 1873…
Zag snel dat het een kalendermodel was.
Ik zal straks eens de foto’s goed bekijken.

En nu staat er dit:

De verkoper heeft deze aanbieding voortijdig beëindigd omdat het object niet meer te koop is.

Gelukkig…:smiley:

Het was namelijk één van deze:

http://www.replicawatchreport.com/replica-watch-gallery/omega/replica-omega-speedmaster-calendar.html

En daar zou dan een onschuldige koper zo’n 2500 Euro aan gegeven hebben !!..Tsjonge…

Met “Opgeluchte” Groeten,

Morse.

PS: nog steeds nieuwsgierig naar ETA cal. 7051 !

Dag Morse :smiley:

Bij een ETA 7051 automaat en de ETA 7061 handopwinder wordt de datum dmv een datum wijzer aan gegeven die 1 ronde per maand maakt deze wijzer zit onder de uurwijzer (tu)

Deze speedmaster heeft wel een geinige secondeteller :smiley:

dag

Rag

Bedankt voor de uitleg Rag,

Dus volgens jou -was/is- dit een originele Omega met het caliber ETA 7051 ?

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

PS: ter illustratie, dit is een 7751 van ETA / Valjoux (met dag/maand aanduiding onder 12 u, dus géén jaar-anduiding):

Dag Morse :D,

De 0 moet een 7 zijn, het cal. is een 7751 ipv een 7051 foutje van mij:D

De ETA 7751 kan in vele varianten komen zie van der Gang zijn eerste klok lijkend op de IWC portu… en van der Klauw gebruikt ze ook in de Adriane.

De foto die jij laat zien is uniek, is een werk cal. 7751 die wordt gebruikt bij horloge makers opleidingen voor gevordeden.

dag

Rag :smiley:

Ik vind het serieus fijn om te merken dat je verstand hebt van horloges en uurwerken Rag! (tu)

Maar zo uniek is het horloge van Morse niet, op dit forum zijn nog wat mensen die zo’n afstudeerproject hebben (zonder dat zelf te hebben gemaakt overigens :D)

Gerard H. heeft ter aanvulling op dit topic over de fake Speedmaster-vraag van Morse met de zg. 7751 op DZVL ter lering ende vermaeck even wat foto’s geplaatst: http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=180825#180825
Gaat dat zien!

Dank voor het melden Henrik !

En uiteraard bij deze ook m’n dank aan Gerard.

Grappig, zo op het ene forum een vraag stellen en op het andere het antwoord krijgen :smiley:

De details die mijn wenkbrouwen deden fronsen (zonder dat ik deze versies ooit in het echt had gezien) waren uiteraard de jaar-aanduiding, het feit dat het Omega logo op de wijzerplaat ontbrak, de rare kroon (alhoewel ik dat logo wel eens op een vroegere Omega was tegengekomen) en ook de dikte van de namaakversie, die inderdaad waarschijnlijk op de opbouw van een extra module wijst.

Dus de kans dat er een 7751 inzat was bijzonder klein, maar goed ik ben geen doorwinterde Omega-kenner, dus…

In elk geval: deze namaak speedmaster bestaat ook in andere versies, zoals ik al vermelde ( zie http://www.replicawatchreport.com/replica-watch-gallery/omega/replica-omega-speedmaster-calendar.html ).

Men zegge het voort. (en was dit nou echt off-topic ?? :wink: )

Met Bevestigde Groeten,

Morse.

Yep, dank voor het melden, Henrik. (tu) Het topic van Gerard laat er geen twijfel over bestaan.
Afgezien daarvan denk ik sowieso dat je een horloge bij voorbaat niet moet kopen als je ook maar het geringste beetje twijfel voelt over de echtheid. Maar ja, dan kan de kennis en kunde van mede-forumleden natuurlijk weer aardig van pas komen! :slight_smile:

Inderdaad,

Wel spijtig dat ik het enige relevante antwoord (oftewel “kennis en kunde”) moet vernemen op een ander forum.

Op alle horloge-fora heb je “kopers” en “kenners”.

De meeste “kopers” worden dikwijls beïnvloed door wat er geschreven wordt.

De enige reden waarom ik dit soort topics soms post is om juist deze mensen attent te maken op dergelijke verregaande fraude (zelfs door een Ebay verkoper met 100% positieve feedback, maar wél duidelijk frauduleus als het op vervalste horloges aankomt, zo zie je maar… !), hopelijk geruggensteund door de echte kenners (en niet door pseudo-kenners, nietwaar :smiley: )

Of zie ik dat verkeerd ?

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Ik denk dat het zeer nuttig is dat je dit Post, Morse, al staat het antwoord op het andere forum. Zelf sterkt dit mij in het gevoel dat ik al had: als je zelf er niet voldoende verstand van hebt, koop niet on-line. Ik betaal liever iets meer en haal het bij een juwelier, of elders waar ik naar terug kan gaan mocht er twijfel zijn.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Ik denk dat het zeer nuttig is dat je dit Post,
Morse, al staat het antwoord op het andere forum.
Zelf sterkt dit mij in het gevoel dat ik al had:
als je zelf er niet voldoende verstand van hebt,
koop niet on-line. Ik betaal liever iets meer en
haal het bij een juwelier, of elders waar ik naar
terug kan gaan mocht er twijfel zijn.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Ik kan dit volledig beamen.:wink:

Orologio Signaturis Temporis