Omega Speedmaster Legend (Schumacher)

Team,

Na talloze uren YouTube, Horlogeforum, Hodinkee, Ablogtowatch, en veel heel veel horlogefora denk ik te weten wat mijn nieuwe klokje moet gaan worden:

Ik denk dat ik een Omega Speedmaster Legend (Schumacher) wil. Ja ik weet het, het model lijkt veel op een beroemd horloge van een ander beroemd Zwitser merk maar ik vind deze Omega zo ongekend mooi…

Dus, in de loop van dit jaar ga ik op zoek. Maar eerst nog verder sparen en de huidige collectie grof uitdunnen ( … het is niet anders … )

Wat vinden jullie er van, het moet 1 van onderstaande Omega’s gaan worden.

Mooi of wat…

7 likes

Erg mooi. Met name de Zwarte wijzerplaat.

1 like

Ja mooi is ie heh… wauw. Ik vind eerlijk gezegd alle versies prachtig, maar inderdaad de zwarte wijzerplaat is een stunner

(ex)Schumi fan: :thumbsup:
Omega Speedmaster fan: :thumbsup:
Schumi Speedmaster: :thinking:

Neh, de Speedmaster voor mij zal echt een moonwatch moeten zijn, enige variant zou nog kunnen, maar voor mij niet.
Desalniettemin vind ik de laatste versie in het rij’tje de mooiste.

1 like

Beide erg mooi, fris en vooral anders. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de witte. (maar dan wel degene waar geen rood in de minuten index zit…)

Met zwarte wijzerplaat vind ik deze erg mooi;

Maar dit is mijn ogen de mooiste Speedmaster;

Succes met kiezen!

3 likes

Persoonlijk vind ik niet zo veel van die Schumacher modellen, maar die witte dial met volledig zwarte subdials vind ik het mooist.

1 like

ja ik moet zeggen dat ze zeker wel wat hebben maar ik blijf toch bij de originele uitvoering , dan wel niet met saffier glas.Maar moet ik er 1 kiezen dan de zwarte plaat met witte subdials

1 like

Die witte met zwarte subdials (zoals op foto 1) is voor mjj de mooiste … maar doet idd sterk aan een welbepaald ander horloge denken :wink: … doch voor mij gaat er echter niets boven een ‘klassieke’ Speedy Pro (om bij Omega te blijven).

1 like

Ja, ja en ja en ja… Owja…En ja. Op alle fronten yes.
Maar boeien wat een ander vind incl ik.
Maar ja dus, ga er voor :ok_hand:

1 like

Een beter argument kunnen wij niet geven. Koop vooral wat je mooi vindt!

2 likes

Heb hier ook wel eens een topic over geopend. Persoonlijk vind ik deze serie de fraaiste Schumacher modellen, misschien zelfs wel de fraaiste automatic speedy uit die jaren.

1 like

Heel, heel mooi! Hoe Omega het steeds weer flikt, weet ik niet, maar ze slagen er vrijwel altijd in om het totale beeld rustig en overzichtelijk te houden. Klasse! Ik kan nog niet kiezen tussen een zwarte met witte subdials of die andere.

1 like

Die wilde ik eerst ook. Maar nu heb ik besloten om voor een El primero original 1969 te gaan. Echter het vinden van een is nogal een uitdaging.

1 like

Prachtexemplaar

1 like

Het model met de beige wijzerplaat werd ‘Vlaflip’ genoemd toen hij in de etalages lag in 2005. Het was geen hardloper maar stijgt nu wat in waardering. Het model had het moeilijk omdat het gebruikte cal. 3301 nogal wat problemen kende en niet iedereen de naam van Michael Schumacher op zijn horloge wilde hebben.

1 like

De naam staat op de achterkant van de kast. Niet op de wijzerplaat. Gelukkig.