Omega Speedmaster “Legend”

Ik ben alweer een tijdje aan het grasduinen naar een volgende aankoop en daarbij passeert ook de speedmaster veelvuldig de revue.

Nu kwam ik deze Legend uitvoering uit 2004 tegen en ik moet zeggen dat deze door m’n hoofd blijft spoken… ik vind beide uitvoeringen prachtig!

http://wornandwound.com/wp-content/uploads/2014/07/OMEGA_SCHUMACHER_LEGEND.jpg

Het is ook iets wat een mooie aanvulling op mijn collectie met hoofdzakelijk duikers zou zijn.

Hier heb ik deze nog nooit voorbij zien komen dus ik hoor graag jullie mening :slight_smile:

5 likes

Ik vind hem niet verkeerd, met name die overwegend witte, maar zou altijd voor een moonwatch gaan met handopwinder Lemania. Onverwoestbaar en een icoon.

Ik vind de witte uitvoering zeker heel mooi. Helemaal icm zo’n bruin racebandje.
Echter vind ik ook dat je, als je een speedmaster wilt, eerst in bezit moet zijn van de moonwatch. Dat model heeft zoveel geschiedenis!

Wij zijn het al met elkaar eens, haha

Shit, ik moet dus eerst een ‘gewone’ kopen voor ik deze mag :wink:

Acht joh, schijt aan de “gewone” als je zo’n dial en bezel mooier vind waarom zou je dat perse voor de standaard versie moeten gaan? Ik vind deze versie persoonlijk ook mooier :wink:

1 like

Je moet hier gelukkig helemaal niets. :sunglasses:

1 like

De bovenste dial doet me aan een Daytona denken, Ook ik zou een MOTM kiezen.

Groeten,

Noel.

Is dat plaatje niet van de Daytona? Da’s een ander merk… :blush:

Ach, een 105.003 prepro is op de maan geweest. De rest is nu propaganda en marketing.

Of je iets met de historie betreffende maanreis hebt of niet…kan me voorstellen dat dat veel mensen niets zegt. Maar het Lemania handopwindbaar uurwerk heeft vooral mijn voorkeur boven een Speedmaster automaat. Oerdegelijk, fantastisch accuraat, prima te servicen.

Tuurlijk moet je niets :wink:
Ik spreek alleen mijn voorkeur uit. Neem het met een korreltje zout.

Dat vind ik nou een hele mooie, weer eens wat anders dan normaal !
Keuze is natuurljk geheel aan je zelf maar sowieso geen slechte keuze.

Pieter.

Uiteraard, maar geld dat niet voor een heeeeeeeleboel andere horloges?

Groeten,

Noel.

Ik zou voor de tweede gaan, gewoon omdat ik de volle subdials mooier vind…

Mooie “Daytona/Panda” Speedmaster! Volgens mij zag ik zo één vorige week op Uhrforum te koop staan rond 2,5K (vrij prijzig naar mijn idee).

Ook ik heb eerst een automaat Speedmaster (Triple Day Date) gekocht voordat ik een half jaar geleden de Speedmaster Professional handwinder met plexi heb aangeschaft. Dus laat je niets wijsmaken… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt. Marco

Heb zelf, naast uiteraard het origineel :wink:, deze:

[URL=http://s735.photobucket.com/user/joepbrouns/media/Omega%20Speedmaster/Speedmaster4_zps6f470831.jpg.html]

[/URL], de zogenaamde Panda dial, misschien ook iets om te overwegen!

gr. Joep

3 likes

Bovenste roept bij mij ook direct Daytona-associaties op. Tweede foto, met die lederen band. Woah, wat een plaatje! Dat ziet er echt wel heel prettig uit!

Die is ook gaaf ja.
De George Cloony’s choice is ook mooi

Ik vind het getoonde horloge van TS een schitterend horloge, zo vanaf het plaatje… Ik zou dus mooi deze aanschaffen :wink: