Hallo allemaal. Graag wil ik een Omega Speedmaster Mark 2 kopen. Je kan ze erg makkelijk vinden maar het probleem is dat er zoveel mee geknoeid is. Verkeerde onderdelen in het 861 werk, verkeerde band/schakels, overgepolijst, servicedial waar geen T-swiss made-T op staat maar gewoon swiss made, verkeerde knoppen/kroon, nieuwe wijzers, nieuwe tritium en noem maar op. Graag wil ik weten bij het zien van zulk horloge waarop ik moet letten of hij “origineel” is? Vaak begint de fout al bij de band. Verkeerde sluiting of verkeerde endlugs, je kan het niet bedenken of het loopt wel scheef! Wie heeft misschien de juiste tip om dit te controleren??
Nieuwe wijzers wijst niet op geknoei, maar op een servicebeurt, waarbij indien technisch niet anders kan, de wijzers vervangen worden. Denk dat 100% origineel niet simpel zal zijn om te vinden en uiteindelijk moet hij toch eens ooit een servicebeurt krijgen.
Ook pushers en kroon worden vervangen bij service om de waterdichtheid te garanderen.
Zeker kijken dat de chrono uurwijzer niet raar doet, als de eigenaar de chrono steeds liet lopen omdat hij dat zo fijn vond, dan kan het zijn dat de tap in de platine is ingesleten. Kostenplaatje platine 861 van +/- 550 euro extra bij service.
Sommige onderdelen worden bij service automatisch vervangen omdat het om een verbeterde versie van het onderdeel gaat.
Dit is nuttige informatie! Bedankt, ik probeer er op te letten. De originele onderdelen zullen niet meer worden meegegeven denk ik? En wat bedoeld u met de urenwijzer die raar gaat doen? In principe gebruik ik de chrono nooit maar bij aankoop laat ik hem vaak 1min.20sec. lopen en dan stop en reset om te zien of de wijzers mooi terug naar begin springen. Maar de urenwijzer moet je langer wachten eer deze van plaats komt. Bedoeld u de reset van de urenwijzer dat hij niet naar het begin springt of verkeerde waardes gaat aangeven?
Toch wel.
Kan verschillende rare dingen doen. Maar kan soms ook gewoon wijzen op het verkeerd afstellen van de excentriekschroef.