Ik ben in het bezit gekomen van een Omega Speedmaster 3513.50.00, maar de bracelet is (veel) te klein en ik heb er geen links bij gekregen.
Even googlen leerde mij dat links nogal veel kosten per stuk, en ik ga het niet redden met 2of 3 links.
Dus ik ben me aan het orienteren op een alternatief - ik heb goede ervaring met Staib milanese, ik zag Forstner maar die lijken niet in 18mm beschikbaar(?)…
Betekenis ‘alternatief’
Je hebt gezocht op het woord: alternatief.
1al·ter·na·tief (bijvoeglijk naamwoord)
1
de keus latend tussen twee zaken of mogelijkheden: alternatieve plannen; alternatieve geneeswijzen, alternatieve straffen andere dan de gebruikelijke
2
anders dan de massa: alternatieve types
2al·ter·na·tief (het; o; meervoud: alternatieven)
1
de andere van twee mogelijkheden die zich voordoen
Ik zou toch maar eens kijken voor extra schakels, ik heb goeie ervaring met @Horloge24 die heeft destijds voor mijn speedmaster ook extra schakels geregeld.
Uiteindelijk is de originele bracelet het mooist om te kunnen dragen, daarnaast een mooie leren band.
Ik denk dat je prijzen op ebay hebt gezien die zijn vaak een stuk duurder dan de prijzen van Omega.
Als het goed is zit er een 1562 of 1563 band op.
Die schakels daarvoor kosten €31 per stuk, ik kan ze eventueel wel voor je bestellen, dan stuur maar een pb.
En alternatief, wat kost een complete vergelijkbare band, en wat hou je over als je die band na het overzetten van de schakels in onderdelen weer verkoopt?
Ik kan me zomaar voorstellen dat de band compleet minder kost dan de losse schakels bij elkaar.