Dat is geen Omega Speedmaster maar een Swatch, en kost nieuw €250,-.
Maar ze gaan gebruikt vaak nog voor rond de nieuwprijs weg, dus 190 euro is een prima deal. Ik kan helaas geen echte Swatch van een neppe onderscheiden.
Er zijn best veel MoonSwatches in omloop van ome Ali. Voor die €70,- verschil (nieuwprijs is €260,-) zou ik gewoon een SwatchStore binnenlopen. De MoonSwatches zijn voldoende beschikbaar. Heb je én een verse én geen twijfel. Maar, is natuurlijk aan jou.
Deze lijkt mij niet echt, maar mogelijk zijn er meerdere varianten van de Pluto?
Degene die nu te koop is bij Swatch, heeft het schoppenteken verder op de secondenwijzer staan en zijn de onderkanten van de drie registers lichter gekleurd. 190 is net zo’n rotprijs om het gevoel te geven dat het niet te mooi is om waar te wezen…
Scherp en idd. De buitenste ring van de subdials verkleuren normaliter en bij deze niet. Maar dat kan ook aan de foto liggen. Lang verhaal kort; niet doen.
Ze worden een beetje gehyped, maar liggen ook gewoon in de Swatch winkel zoals @Anthony al aangeeft. Als je binnenloopt en er niet als een “ik zet hem gelijk op Marktplaats” figuur uitziet en je vraagt of je er even eentje kan bekijken, is daarna het meeste wel op voorraad. Was zelf afgelopen weekend in Leidschendam (Westfield), ook daar kon ik er gewoon een meenemen als ik dat zou willen. Niet direct de Mercury en Moon, wel de (zuurtjes)kleuren.
Verder, voor die paar euro verschil zou ik het risico niet nemen. Ze maken tegenwoordig alles na, zelfs Swatch blijkt maar weer …
OT: chrono prijzen zijn niet actueel. Altijd te duur. Op marktplaats zijn ze rond nieuwprijs te vinden. En anders gewoon een nieuwe halen. Is prima verkrijgbaar.
Als je een beetje geduld hebt kun je ook een zoekertje plaatsen in het lichtblauwe hier. Er worden er regelmatig verkocht op het forum.
Nog een alternatief is het Duitse Uhrforum.
Succes !
Hier een op marktplaats, ongedragen €260,- incl factuur. Staat al 1,5 maand te koop dus wellicht nog wat korting te bedingen (verzendkosten naar Spanje uitonderhandelen)
Als je de arrow op de chrono wijzer bedoelt, die zijn inderdaad aangepast waarbij eerst Swatch werd overlapt, en nu het Omega logo eronder valt dus dat is niet direct iets wat meteen nep is.
Dat gezegd hebbende, voor 190 uit Spanje met onduidelijke fotos zou ik het er niet op wagen.
Ze zijn alleen in de Swatch shop verkrijgbaar en dus niet online. De meeste mensen hebben geen Swatch shop om de hoek en kunnen hem dus niet bij Swatch of een bekende juwelier of online winkel kopen. Dat is (o.a.) waarom er een handel is ontstaan. Maar voor alle duidelijkheid: ze zijn niet gelimiteerd of tijdelijk beschikbaar, de voorraad wordt gewoon aangevuld. Dus gewoon even langs de shop, evt. even bellen vooruit en uitleggen dat je er graag eentje wilt kopen maar niet voor niets wilt rijden… Ik dacht iets te zien ergens dat je in Catalonië zit? In Barcelona heb je al keuze uit 3 shops
Op YT zijn er wel filmpjes te vinden waarmee je onderscheid kan maken. Uit mijn hoofd was het onder andere de bolling van het glas en de tekst op achterzijde die afwijkt qua druk (op ipv in)