Omega Speedmaster of Rolex Explorer II

Ik ben aan het denken over een Explorer II met witte plaat. Dan wil ik wel mijn Speedmaster Pro (3570.50) wegdoen. Wat vinden jullie? Speedy Pro of Explorer?

Explorer. Speedy is een tijdloos icoon, maar de Rolex is een meer robuuste allrounder. Lijkt me een van de mooiste nieuwe Rolexen.

Dat all round aspect van de Explorer spreekt me inderdaad erg aan!

Explorer II in Speedy out!

Explorer heeft buiten dat het een ander horloge is ook wat fijnere specs in het dagelijks leven zoals de waterdichtheid bijvoorbeeld…

Met een Speedy is helemaal niks mis t is ook een icoon maar de Explorer zou mijn keus zijn.

Succes met je keuze.

Groeten.

Noel.

Waterdichtheid is inderdaad een voordeel voor me.

Wat is er zo allround aan een explorer II?

Niet echt bling, niet echt dress… Wel voor sport en op reis en in de grotten.

Mooi horloge overigens.

Echt allround is dat hij draagbaar is bij een pak, bij een casual outfit en bij een zwembroek. Een regenbui is geen probleem, afspoelen onder de kraan ook niet. Gaat langer mee dan de eigenaar en wordt eigenlijk nooit lelijk. Hoe meer vintage, hoe mooier hij wordt. Met de restwaarde zit het ook nog eens snor.

Bingo! Helemaal mee eens.

Alles is natuurlijk draagbaar bij een pak. Een monster kan ook bij een pak.

Eigenlijk is elk waterdicht horloge dus allround.

-edit- ik vind de 216570 trouwens echt een gave klok, maar toen ik hem een keer omhad was er niet echt chemie.

Ik zou de Speedy houden. Chique op leer, sportief op een NATO, stoer op de metalen band en op een Mesh :~

Het verhaal achter het horloge doet het goed op elke verjaardag/receptie/gelegenheid en doet elke jongensdroom toch een klein beetje uitkomen (wie wilde vroeger nou niet astronaut worden :wink: )

Ja, ik ben toch wel een “Speedy” man :smiley:

…ook allemaal waar! De Speedmaster heeft ‘het’ toch ook wel…

Moeilijk hoor…

Speedmasters hebben mij nooit echt kunnen bekoren.

Speedmaster weg als je het mij vraagt.

ik heb t niet zoet extra centrale wijzers. ik vind de speedy mede daarom leuker.

de explorer lijkt me wel steviger.

Ik vind ze eigenlijk niet te vergelijken. En hoewel je ze natuurlijk allebei mooi kunt vinden, vind je volgens mij één écht het allermooist. Daar moet je voor gaan, lijkt mij. Maar dat kunnen wij natuurlijk niet voor je beslissen. Dat ‘voel’ je zelf, als het goed is. Succes met je keuze!

heb je een chronograaf of tweede tijdzone nodig? verder vind ik een speedy veeeeeel mooier, mooier uitgebalanceerd en uiteindelijk beter draagbaar icm een pak.

plus een speedy is een banden vriend in tegenstelling tot de explorer II

De nieuwe Oyster die op een Explorer II zit is dan ook het beste stalen bandje wat je gaat vinden.

Explorer II met zwarte plaat :wink:

Eigenlijk heb je een Speedy en een sport Rolex nodig.
Sparen een optie?

Of beginnen met een plexi Datejust en dan doorsparen richting sport model.

Gr. Roel

Krabong Schreef:

Eigenlijk heb je een Speedy en een sport Rolex
nodig.
Sparen een optie?

Of beginnen met een plexi Datejust en dan
doorsparen richting sport model.

Gr. Roel

+1

Heb de Rolex om gehad. Erg mooi, maar de Speedmaster gaat niet weg. Werd inmiddels ook weer verliefd op de Speedmaster '57 (staal op staal). Sprak me nog meer aan dan de Explorer.

Misschien moet ik die maar overwegen naast de Moonwatch. En dan om te zwemmen heb wellicht een PO…het wordt er allemaal niet goedkoper op :wink: