Omega speedmaster op marktplaats

ik zoek al een tijdje naar een speedmaster en lees hier met regelmaat mee. vroeger altijd met pa staan glimmen bij de omega en er nu eindelijk geld voor over :slight_smile:

nadat ik op ebay 2x achter het net gevist heb, viel mijn oog vandaag op onderstaande advertentie

http://link.marktplaats.nl/232330308

ziet dat er legitiem uit? Persoon in kwestie heeft veel advertenties staan op mp

horloge ziet er redelijk echt uit maar vreemd dat ie hem in een andere doos presenteerd dan een Omega doos.

Ik zou zeker even bellen en expliciet vragen of het hier een originele omega betreft en of hij papieren en originele doos er ook bij heeft.
Vraag of hij bezwaar heeft tegen evt laten verifieren bij een erkende dealer.

Ik heb z’n model nog nooit gezien, niet dat dat wat wil zeggen maar zou inderdaad het advies van Eric128 opvolgen.

Je hebt hopelijk wel gezien dat het hier om de automaat gaat en niet om DE Omega Speedmaster professional? Verder vind ik die doos ook vreemd en mensen die tegenwoordig niet bereikbaar zijn via Internet ook een tikje ‘vreemd’…

hans

hcptdg Schreef:

Je hebt hopelijk wel gezien dat het hier om de
automaat gaat en niet om DE Omega Speedmaster
professional? Verder vind ik die doos ook vreemd
en mensen die tegenwoordig niet bereikbaar zijn
via Internet ook een tikje ‘vreemd’…

hans
… terwijl ze wèl op Marktplaats actief zijn???

Tja, leg het mij maar uit, ik ben digibeet. :slight_smile:

Marktplaats zit vol vreemde vogels die niet altijd het beste op hebben met de kopende partij.

Een goede raad, behoud de rust, lees/schrijf mee op het forum en binnen no time komt er een mooie langs die naar je lacht

Als je verder wilt gaan en je twijfelt, altijd laten keuren bij een dealer/horlogemaker. Vraag ook even wanneer het horloge voor het laatst geserviced is en of hier papieren van zijn…service voor chrono’s is duuuur

VrGr,

Vincent

Oh ja, sinds wanneer zijn Speedmasters waterdicht tot 30 meter?

hcptdg Schreef:

Tja, leg het mij maar uit, ik ben digibeet. :slight_smile:

Nou, ik kan moeilijk zeggen dat ik dat ben, maar ik snap het ook niet.

Dat model staat wel in een Omega catalogus die ik heb, referentie 3513.50. Er zit een Valjoux 7750 uurwerk in.

Ik vind deze er wel op lijken, maar of ie echt is kan alleen iemand beoordelen, die hem in handen heeft en kan openmaken:

foto bij Omega: http://62.73.172.171/eMuseumPlus?service=direct/1/ResultLightboxView/result.t1.collection_lightbox.$TspTitleImageLink.link&sp=11&sp=Scollection&sp=SfieldValue&sp=0&sp=X&sp=3&sp=Slightbox_3x4&sp=60&sp=X&sp=X&sp=X&sp=F&sp=F&sp=61

Reference

ST 175.0043
International collection

1992 - 1998
Movement

* Type: Automatic (mechanical)
    * Caliber number: 1155/1152
    * Cal. 1155
      Created in 1991, 25 jewels
      Cal. 1152
      Created in 1995, 25 jewels

Functions
Chronograph, Date, 24 hours
Case

Stainless steel

Dimensions: 13,65 x 39 x 37 mm
Case back

* Press-in
    * Full metal

Dial

White (PIC 3811.20.00), black (PIC 3811.50.00), green (PIC 3811.70.xx) or blue (PIC 3811.80.00), with luminous "index" hour markers and luminous "stick" hands.
Crystal

Scratch-resistant and anti-reflective sapphire
Bracelet

Leather (calf or crocodile)
Water resistance

30 meters

Zeemeester, Speedmasters kunnen inderdaad niet zo goed tegen water als de “Zeemeester”. Maar goed dat er geen water op de maan is hè? :wink:

bedankt voor alle antwoorden, ik ga eens wat vragen stellen aan verkoper

(en toch via email want z’n tel. nr. staat niet bij de advertenties)

Iwan Schreef:

Zeemeester, Speedmasters kunnen inderdaad niet zo
goed tegen water als de “Zeemeester”. Maar goed
dat er geen water op de maan is hè? :wink:

Ik loop met de mijne altijd met een boogje om plassen, meren zeeen etc :slight_smile:

staat nog steeds op MP maar nu met tel.nr.

morgen eens bellen