Omega Speedmaster ''oud'' vs ''Nieuw''

En welke streek is dat, als ik vragen mag?

2 likes

10% moet inderdaad wel lukken ja

1 like

Ik snap je vraag perfect, bij mij is de insteek enigzins anders:
De Speedmaster interesseert me ook al lang, maar de vorige Moonwatch was voor mijn smalle pols net wat te groot. Andere modellen zoals de FOIS vond ik dan weer net niet wat ik wou.
Ik was onlangs bij een AD (andere horloges uitproberen) en vroeg daar voor het buiten gaan of ik de nieuwe eens kon uitproberen, ervan uitgaande dat ook deze te groot zou zijn. Echter paste hij net goed en ik kan sindsdien niet stoppen met eraan te denken :sweat_smile:.
Alleen zijn de prijzen ten opzichte van de 1861 (zeker gebruikte exemplaren) zo fel omhoog gegaan, dat ik het gevoel heb dat het nieuwe model wat te prijzig geworden is voor een horlogefanaat met een modaal (goede office job) inkomen…
Als prijs voor jou geen issue is, zou ik zeker voor de nieuwe gaan.

http://www.juwelier-zwitserland.com/
Maar ook zeker bij andere AD’s te doen

Van het weekend gaan kijken bij Gassan & Schaap Citroen, de nieuwe draagt inderdaad een beetje kleiner.

Maar vooral die band! Wauw, echt heel mooi. Vind ook de stepped dials, een verbetering.

Maar dan die prijs… Ze claimen dat de vraag erg hoog is en ze daarom niks met prijs kunnen doen. Daarnaast vertelde de horlogeman bij S&C dat Omega nog maar op 10% capaciteit draait vanwege corona en dat ze daarom ‘‘schaars’’ worden.

Is dat een broodje aap? Wie zal het zeggen…

Wat mij betreft een broodje aap, ze zijn vrij gemakkelijk te krijgen tegen een mooie korting.
Leuk babbeltje met de verkoper kom je meestal al een eind mee

1 like

qua verkrijgbaarheid wat Nick zegt idd

1 like

8DD6718D-1100-471F-8F2E-CD8990D958B2

Op 10%? Nee. 10% minder is eventueel mogelijk.

3 likes

ja ik stond er ook stevig bij te fronzen…

Niet om @boom z’n topic te kapen, maar nu de kenners hier toch ff aan het woord zijn. Waarom zie ik hier op HF zo weinig Speedmasters ‘57 voorbij komen?

Ik denk het prijsverschil en uiterlijk met een handopwind Speedy.

gelukkig zijn de Belgen wat schappelijker met de prijs, mooie offerte binnen inmiddels.

1 like

Erg duur vergeleken met andere modellen?