Omega Speedmaster Platinum Moonwatch met Omega 321 caliber

Gouden banden zie je ook, en Platina is maar 10% zwaarder dan goud; zo groot is dat verschil ook weer niet. :wink:

Een Platona (zonder diamanten) is 10k minder, MET platina band.

2 likes

Erg gave editie, maar zeker geen 60k waard in mijn ogen.

1 like

In mijn ogen wel…
Even buiten die typo “kolomwiel”. I.p.v. springen naar de eerste secondes loopt hij naar de eerste secondes. Dat is accurater en mooier om te zien…
Edit: een stopwatch begint bij 0 en niet bij 0,3 ofzo…

2 likes

Oeps, helemaal gemist. :blush::blush: Ik bedoelde inderdaad kolomwiel. :rofl:

1 like

Ok! En dat was ook mijn punt, deze Rolex wordt alleen met platina band geleverd dus dat maakt deze Omega relatief erg duur.

Dit wekt onterecht het vermoeden dat het 321 uurwerk een verouderd/minder betrouwbaar uurwerk is. Maar Omega is toentertijd overgestapt op het 861 uurwerk omdat dit een minder complex en dus makkelijker/sneller te produceren uurwerk was.

1 like

Hoezo? Een paar stappen terug in de tijd, niet een paar stappen terug in de kwaliteit. De jaren zestig worden geroemd omdat daar vooral kwaliteit hoog in het vaandel stond en niet het besparen op de kosten. En alleen kenners kopen deze nieuwe 321 horloges, dus zij kennen wel de betekenis van dit uurwerk.

Aluminum is geen Amerikaans Engels, het is gewoon fout…

;‐)

1 like

Ga het ze allemaal maar uitleggen, ze schrijven het allemaal zo! :rofl:

1 like

Wat een kul.

Alleen kenners kopen… man man man, hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Een remake die een godsvermogen kost van een uurwerk dat in versimpelde vorm nog altijd in productie is en waarvan je vintage exemplaren voor een habbekrats (relatief) kunt kopen (Tissot, Lemania, Omega modellen buiten de Speedmaster).

Iets minder Koolaid drinken graag. De enige die zich rotlacht is Omega. Met een oud uurwerk de hoofdprijs pakken.

Trouwens, de folding clasp, lugs, caseback komen ook vaak voorbij… Vouwsluiting, bandaanzetten en kastbodem…

Aluminum en platinum doen me wel echt pijn aan mijn ogen, de rest… ach.

Om precies te zijn:

1. gladde balans zonder stelschroeven (goedkoper te maken);
  2. daardoor hogere frequentie, waardoor beter te reguleren;
  3. minder moeilijk te maken onderdelen zoals het kolommenrad (toleranties);
  4. andere, goedkopere, spiraalveer.

Daarbij bleef cal. 321 (Lemania 27chro12 en later Lemania 2310) lange tijd daarnaast gewoon in productie en was het tot voor relatief kort de basis voor bijv. Pateks perpetual chronografen.

Ik neem die hele Omega PR dus met een korreltje zout. Het zal allemaal wel. Dit is een slimme manier om zelfs van de vintages en gestegen waardering daarvoor nog een graantje mee te pikken.

Volgens mij is Omega de weg kwijt. Waar het een goed merk was met uitstekende prijs/kwaliteitverhouding, daar is dat omgeslagen en zijn ze overpriced. Ik vrees een grote correctie bij de eerstvolgende recessie.

EDIT: mijn spellingscontrole maakte van correctie ineens collectie…

2 likes

Ah jij bent het weer! Ook weer Koolaid erbij. Zowel jouw manieren als woordgrapjes zijn zeer cliché.

Ik vind de prijs niet zo geslaagd

1 like

Ik kan het wel waarderen dat ze één van hun meest succesvolle calibers in ere herstellen. En ja daar hoort natuurlijk een mooi marketing verhaal bij. De platina Speedy is enigszins boven budget. Maar zodra ze een stalen variant uitbrengen, met 321 uurwerk erin, wordt die gelijk aan de collectie toegevoegd.

Tsja, jij speelt op de man. Argumentum ad hominem. Ook een cliché manier van je uitdrukken…

Misschien zou je je eens moeten afvragen of je iets minder de fanboy rol moet vervullen en kritisch moeten kijken.

Jouw reactie is zojuist verwijderd door de moderators, dus ik snap niet waarom je uren later opnieuw gefrustreerd dezelfde reactie typt. Op zoek naar een ban? Jij ging van start met het op de man spelen, ook nog eens op een algemene reactie van mij. Overigens was die ook al volledig misplaatst. Ik zeg niet dat kenners allemaal deze 321 revival gaan kopen, maar dat kenners van de historie dit nieuw calibre kunnen waarderen. Dus niet bijzonder onderlegde horlogekenners. Niet-kenners zullen de hoge prijs van de 321 revival zeker niet gaan betalen. Dan is de gewone Speedmaster Moonwatch al prima lijkt mij.

Het is een prachtig calibre. Ik heb er ook een, origineel dus.

Het is echter in hoofdzaak nog steeds een leukere 861 met wat aanpassingen. Tegen een extreme prijs.

Pathetisch van je. EDIT, je hebt je bericht aangepast zie ik.