Onlangs kwam ik onderstaand filmpje tegen van de nieuwe Omega Speedmaster Platinum Moonwatch met het gereincarneerde Omega 321 caliber ter ere van de 50th anniversary van de maanlanding. Wat een fenomenaal en werkelijkwaar schitterend horloge! De opgelegde white gold markers en logo’s in combinatie met de Onyx zwarte wijzerplaat en ceramische zwarte bezel zijn mijns inziens echt prachtig. Wellicht een van de mooiste Speedmaster die ik ooit gezien heb (na de originele Moonwatch natuurlijk ). Wat vinden jullie? Geslaagd of niet geslaagd?
De Omega Speedmaster Platinum Moonwatch met 321 caliber:
Maar degene die hier ± €60000 euro voor gaat neerleggen is gek. Niet eens een platinum band. Voor dat geld kan je beter de vintage originele enige echte cal. 321 kopen en nog een hoop andere leuke horloges. Ik zie het een beetje als de zoveelste knock off van de echte Speedmaster en stiekem hoopte ik dat Omega iets heel anders ging doen met dit horloge.
Ik heb laatst de Rolex Daytona platinum vast mogen houden en dat ding is belachelijk zwaar. Dus ik snap Omega wel dat ze voor een lederen band hebben gekozen. Prijs snap ik dan weer niet. Maar goed, voor de doelgroep zal dit wisselgeld zijn.
Het was een grapje. Ik durf niet eens te raden wat hij zou kosten met een volledig platina band.
Mijn trouwring is van platina, niet normaal hoe zwaar dat spul is. Een volledig horloge inclusief band zou ik denk ik (afgezien van dat het wel tof is natuurlijk) waarschijnlijk niet eens wíllen hebben. Maar anderzijds natuurlijk wel. Poah, wat een mooi ding. Hoewel de subdials van mij ook niet hadden gehoeven.
De Rolex Daytona in platinum is ergens richting de 80.000 euro dacht ik? Dus relatief is deze Speedmaster platinum erg duur. Van het nieuw 321 uurwerk worden er jaarlijkse slechts zo’n 2500 gemaakt, dus ze gooien het daar op. Ik vind het een prachtig uurwerk, maar ook weer niet zo bijzonder.
Op zich een heel mooi horloge! Maar in mijn ogen is de Speedmaster eigenlijk een toolwatch, dus ergens gaat een uitvoering in platina er bij mij niet in…