QC is niet top - heb goed naar het uurwerk gekeken in het filmpje; meerdere stofjes op de raderen, en de “20” in het minutenregister heeft een slecht gelukte “0”.
Ik zou 'm terugbrengen.
QC is niet top - heb goed naar het uurwerk gekeken in het filmpje; meerdere stofjes op de raderen, en de “20” in het minutenregister heeft een slecht gelukte “0”.
Ik zou 'm terugbrengen.
Niks klikt zo lekker als de knop van een chrono met een klomwiel.
Oké, geen ervaring mee. Is het het extra geld waard?
Deze meerprijs niet, ik vind de speedmaster met 861 al te duur.
Klopt, het is een prototype maar dom om het als zodanig mee te geven aan Horology House die bekend staan om de extreme macro shots.
Het is gebaseerd op het calibre 321, dus in feit inderdaad een paar stappen terug in de tijd. Maar het is wel compleet opnieuw ontworpen met de techniek van nu. De machines om het 321 calibre 1 op 1 na te maken zijn er ook niet meer. Dus ze hebben ook wat kleine verbeteringen toegevoegd en (hopelijk) een mooiere afwerking. De koperkleurige bruggen zijn met Sedna gold (rosegoud) verguld. De column wheel maakt het verschil, dat wordt door veel puristen als het grote gemis gezien in het 861 en 1861 calibre. Maar het gaat hier inderdaad om een soort “revival” uurwerk.
Wel een feestje onder de loep. Vooral als ze handmatig die “beveling” (afronde hoeken) doen.
Het oude 321 uurwerk met linksboven de column wheel:
Wat een mooie zeg.
Pure kunst!
Wat is platinum? Ik ken dat materiaal niet.
Aluminum ook niet trouwens.
Platina en aluminium trouwens wèl.
ik denk dat de term moonwatch in plaats van maanhorloge het wel weggeeft toch?
Er staan 3 Engelse woorden (OK, Aluminum is Amerikaans ) achter elkaar, dus correct.
Maar het valt wel op dat met name “platinum” steeds meer in het Nederlands overgenomen wordt op het forum, om over “dial” (vaak ook nog eens als dail gespeld ) e.d. nog maar te zwijgen…
Een platina band zou veel te zwaar zijn. Daarom zie je, zo ver ik weet, platina altijd op leer.
Niet altijd
Gouden banden zie je ook, en Platina is maar 10% zwaarder dan goud; zo groot is dat verschil ook weer niet.
Een Platona (zonder diamanten) is 10k minder, MET platina band.
Erg gave editie, maar zeker geen 60k waard in mijn ogen.
In mijn ogen wel…
Even buiten die typo “kolomwiel”. I.p.v. springen naar de eerste secondes loopt hij naar de eerste secondes. Dat is accurater en mooier om te zien…
Edit: een stopwatch begint bij 0 en niet bij 0,3 ofzo…
Oeps, helemaal gemist. Ik bedoelde inderdaad kolomwiel.
Ok! En dat was ook mijn punt, deze Rolex wordt alleen met platina band geleverd dus dat maakt deze Omega relatief erg duur.
Dit wekt onterecht het vermoeden dat het 321 uurwerk een verouderd/minder betrouwbaar uurwerk is. Maar Omega is toentertijd overgestapt op het 861 uurwerk omdat dit een minder complex en dus makkelijker/sneller te produceren uurwerk was.