321 is back!

Lang verwacht, met Kerst zou hij er moeten zijn, de platinum Speedmaster 321

Wat vinden jullie?

6 likes

Heel eerlijk, ik denk:

ā€œweer een reden om premium te betalen voor een van de modellen die ze al jaren voerenā€.

Doen ze bij Omega om de 3 weken is mijn gevoelā€¦ Maar goed, voor sommige puristen zal deze premium vast te verantwoorden zijn :slight_smile:

10 likes

Niet zoveel, er is niets te zien in dit topic.

1 like

Ontzettend innovatief weer van Omega :roll_eyes:

2 likes

ā€œthe watch worn on the moonā€ : een leugen, want deze nieuwe is nog nooit op de maan geweest.

3 likes

En ik maar denken dat Omega zeecontainers vol Speedmasters naar de maan heeft gestuurdā€¦

Wat een teleurstelling :frowning: ā€¦

8 likes

Naast het recyclen van hun ā€˜heritageā€™ gaan ze nu dus ook al over tot het recyclen van het innovaties c.q. uurwerken. Ik vind eerlijk gezegd dat ze zichzelf hiermee tekortdoen, maar misschien slaat co-axial gewoon niet zo aan in de markt.

Daarnaast: ik mag toch hopen dat iedere chronograaf post 321 een verbetering van het mechanisme meebracht. Een upgrade, zogezegd, want waarom vervang je een uurwerk anders? Ook in dat licht vind ik een re-issue onverdedigbaar want je gooit pak hem beet 50 jaar aan uurwerkverbeteringen weg.

Wat mag dit ding eigenlijk kosten? 20k? 30k?

3 likes

Met Fratello input danā€¦

2 likes

Eerder ā‚¬50k vrees ik

1 like

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik sluit mij bij alle tot nu toe gegeven antwoorden aan.

Wat een heerlijke club Statler en Waldorfs zijn jullie toch ook. Ik pink een traantje weg.

Thst was awful, donā€™t quit your day job. :rofl::rofl:

6 likes

Lachwekkend. Daar koop je haute horlogerie voor.

Doemediema (ook via Fratello).

6 likes

Het is in ieder geval geen limited editionā€¦

Of een simpele F.P.Journe Souveraine Chronometre Platinum. Dan heb je nog 25K over.

3 likes

Sorry, maar die doet het niet voor mij. Het plateautje waar de naam op staat, doet me denken aan zoā€™n beveiligingssticker die je bijvoorbeeld bij de Mediamarkt ziet.

5 likes

Geen NATO band. Teleurstellend.

3 likes

Wat een stelletje zuurpruimen hier zeg. Horloge historisch gezien is dit toch gewoon een leuke move? Geniet er gewoon van. Je hoeft hem niet te kopen.

Tuurlijk, een oud uurwerk redesigned zal niet een beter uurwerk opleveren dan een modern uurwerk. En ja, voor dat geld kun je ook veel andere leuke dingen kopen. En tuurlijk, het is te veel geld voor een speedmaster. Maar ik word wel een beetje moe van dat Omega bashen met hun zogenaamde gerecycle van hun modellen. Ik zie dat merk met de R niet anders doen. Ze noemen het geen limiteds, maar in de praktijk zijn ze het wel. Ik zie het verschil nietā€¦ En in speedmaster van de laatste 10 jaar zit een stuk meer variatie dan in subs of GMTsā€¦

11 likes

Er waren zestien reacties voor nodig. Dat valt nog mee, zo op de vroege zondagmorgen :stuck_out_tongue:

5 likes

50K voor een Speedmaster zou ik nooit (kunnen en willen) uitgeven. Maar zeg nou zelf. Een 321 in een Speedmaster met een sapphire case-back. Die zou je toch gewoon ondersteboven dragen?!

13 likes

He wat leuk! Een Speedmaster Special Edition!

1 like

Ziet er idd prachtig uit