321 is back!

Teveel geld voor een speedmaster, eens, echter de alternatieven die hier worden aangeprezen doen echt niks voor mij. Beetje saai.

The anticipation is finally over! Earlier this year, OMEGA announced the long-awaited return of its iconic Calibre 321. On the 50th anniversary of the Apollo 11 lunar landing, the brand has proudly unveiled the first new Speedmaster Moonwatch to house the movement. And it will be available this winter!

Als gerespecteerd horlogehuis hoef je naar mijn inzien niet dit soort gebral op je website te plaatsen.

Dan maar de Rolex methode, onaangekondigd modellen uitbrengen en ze weer geruisloos uit gamma schrappen.

1 like

Tja wat wil je. Wat dat merk betreft, lijkt het hier op het forum wel een kliek Apple fanboys. Erg vermoeiend


Ik vind het schitterend. Ik hoef hem niet te kopen, zou voor dat geld waarschijnlijk iets anders kopen, maar ik vind het schitterend.

3 likes

Je ziet de ironie er niet van in dat jij als anti-fan juist als eerste de aandacht vestigt op datgene waarmee je de spot wilt drijven, hé? :smirk:

1 like

Dit uurwerk hadden ze gewoon terug moeten brengen in zijn ‘normale’ lijn. Lees: naast de 861 lijn.

Een hesalite Speedy met dicht achterdeksel, en een saffier met zichtbodem. Laat ze de keuze, en zet ‘m in de markt voor een 7-8,5k.

1 like

Die diepzwarte dial staat hem goed, dat hadden ze bij de normale editie ook moeten doen i.p.v. donkergrijs.

Prachtig, maar dit zou me 2 nieren kosten en dat is niet handig. Moonwatch hoort staal, punt. En remake van de 321 vind ik wel weer leuk ondanks dat het voor de werking weinig uit zal maken. Wat zou de stalen gaan kosten? Onder de 10K?

1 like

Huh? Rolex brengt toch nooit iets onaangekondigd uit? Ik weet niet of je wel eens bij de Baselworldstand van Rolex bent geweest, maar dat is verre van “onaangekondig”.

Beetje jammer ook dat Omega op de dag van de maanlanding aankondigt dat het horloge in de winter verkrijgbaar wordt.

Had het dan op de dag van de maanlanding verkrijgbaar gemaakt en dat afgelopen maart aangekondigd


Los daarvan
 Stevige prijs voor een Speedmaster.

Ik weet niet wat ik erger vind, nog een nieuwe Omega Speedmaster of de schaamteloze marketing van de Omega lovers bij Fratello. Ik merk dat het mij steeds meer tegen de borst stoot. Overigens heb ik dat ook met Hodinkee en hun eindeloze samenwerkingen. Heeft het nog met liefhebberij te maken? Nee, alleen nog maar met geld


11 likes

Op Instagram moet men #ad of #sponsored vermelden. Tijd om dit ook in te voeren bij (online) tijdschriften?

2 likes

Ik vind het wel humor. De mensen die zich persoonlijk geraakt voelen door kritiek op dit horloge halen meteen Rolex erbij om allerlei redenen. Dan vermelden ze er vaak ook nog bij dat er teveel over Rolex gesproken wordt :joy:

Mensen, dit is een topic over een Omega. Laten we het over Omega hebben. En dan zijn er mensen die er positieve gevoelens van krijgen en mensen die kritisch zijn. Big deal, niemand wordt toch persoonlijk aangevallen?

1 like

Ik ben geen anti-fan van Rolex, ik ben een anti-fan van fanboys. Ik heb er geen probleem mee om dat onder de aandacht te brengen hoor


Misschien moet je dan hier niet zo je best doen, je komt nu namelijk zelf over als een fanboy :wink:

Zullen we het nu weer over deze Omega hebben?

2 likes

Al die online tijdschriften/influencers/reclamezuilen doen dat. Ik heb bij de grote sites nog nooit een kritische review gelezen, of het nu over een Omega advertorial gaat of over een nieuwe Kickstarter campagne van een of andere gelukszoeker.

2 likes

Ok wat vind ik
 :thinking:

Het is een Speedmaster. In platinum. Om te vieren dat we 50 jaar geleden op de maand zijn geland.

Nou ja. Dat mag. Dat vieren. En dat je dat met iets bijzonders doet is ook gaaf.

Vind ik het horloge mooi? Ach. Niet echt. Leuk dat de subdials van maan meteoriet zijn, maar dat platinum voor een toolwatch gaat mij te ver.

Dan de terug keer van het caliber. Prima. Helemaal top. Nu wel nog uit brengen in de stalen originele versie real reedition. Dan zijn we er.

:beers:
:v:

Ps. Ben benieuwd of iemand dit op het HF wel echt helemaal te gek gaaf vindt.

3 likes

Nee. Het is gewoon dezelfde shizzle als van de afgelopen vijftig jaar, maar dan van nodeloos duur materiaal en met een achterhaald uurwerk.

Deze platinum 321 versie komt weer nĂĄ die compleet gouden versie Ă©n die 2-tone begrijp ik? :face_with_monocle:

Wel aardig maar het zou wel leuk zijn als Omega eens “goedkope” limited editie of nieuwe variant zou uitbrengen die voor meer mensen bereikbaar is!

50k is nogal ruimschoots teveel geld voor de gemiddelde liefhebber. :grimacing:

1 like

Dan vind ik een 1963 van tweehonderd ballen net zo geinig. :blush: Een seagull, welterverstaan.

Hoezeer ik ook vind dat Rolex ook een doodsaaie herhaling van zetten is moet ik je gelijk geven.

Ook al lult hun website ook over Everest expedities en zwemtochtjes over het Kanaal, ze doen het tegenwoordig discreter dan een paar andere merken.

Ik vraag me af hoe een marketing campagne aan zou slaan waarin ze een anniversary model van een dressertje uitbrengen om te vieren dat opa Piet uit Wirdum veertig jaar met z’n horloge naar de Aldi ging en aan heftrucks kluste in z’n oude blauwe stofjas en z’n telenka broek. :blush::blush::blush:

Ik zou het kopen.

4 likes