Omega speedmaster pre-moon revisie, wie?

Beste is om hem ook de betreffende onderdelen te laten “sourcen”, hij is gecertificeerd voor Omega en moet zich dus aan regeltjes houden. Een aangeleverd knutselpakket zal hij mogelijk afwijzen. In principe levert hij ook geen (losse) onderdelen aan derden. Had onlangs nog even mailcontact met hem, vandaar.

2 likes

Heeft hij een paar eeuwen op de zeebodem gelegen?
A7E0C26C-D656-4C8C-8E4E-4E70FCCDE325

Uurwerk is wel echt naar de haaien…

2 likes

Dit uurwerk en de wijzerplaat is niet naar behoren te krijgen, zonde… In mijn ogen kun je beter op zoek naar een complete en deze in onderdelen verkopen. Nieuw uurwerk min 2.5k, nieuwe plaat die correct is 2k en dan een volledige servicebeurt kost je bijna hetzelfde als het aanschaffen van eentje die origineel is.

2 likes

Dat klopt, eraf gehaald en hier lid geworden om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Is inderdaad van mijn schoonvader. Ben zelf rond die tijd geboren, dus om dan gelijk een speedmaster te kopen…

1 like

auw…

Ik heb een set 861 wijzers en Speedy pro plaat liggen.
Zo nodig over te nemen voor een beschaafde prijs.

Uurwerk is fubar, maar ik kan je op het spoor zetten van iemand die er naar ik verwacht wel een kan regelen.
Als je snel bent kun je het nog op de Rikketik regelen.

Die plaat is trouwens niet tropical. Dat is gewoon roestschade.

2 likes

Iedereen is er hier als de kippen bij om dit ding verticaal te klasseren. Is nog prima te redden door een bekwame vakman. Gaat niet goedkoop zijn, maar is prima doenbaar. De plaat kan er ook terug zo in.

Stuur even een berichtje naar Nico Rijsman (zit in Culembourg en heeft tonnen vintage Speedy ervaring). Voor een relume zou ik kijken naar James Hyman. Maar eerst gewoon redden en geassembleerd/werkend krijgen.

Die band met endlinks is op zich trouwens een kleine 2k waard FYI.

5 likes

Oh, en hou ons aub op de hoogte, indien mogelijk met foto verslagje :slight_smile:
Tof project, succes!

1 like

Is opknappen financieel nog verantwoord?

(Ik heb hier verder geen verstand van maar ben gewoon benieuwd)

Gaat volgens mij om en bij de 1,5k uit komen. Heb je wel een uniek horloge met een verhaal. En een perfecte 69er zou een veelvoud gekost hebben.

Ik zou het aandurven, zeker als de aankoop niets gekost heeft, en er family ties zijn.

3 likes

1.5k?

Dat zou wel heel gunstig zijn, gezien de huidige onderdeel prijzen vrees ik dat dit nooit gaat gebeuren.

Het is het überhaupt alleen waard als het horloge bedoel is om te houden, opknappen en erna verkopen heeft economisch geen zin.

3 likes

Heb eigenlijk alleen een uurwerk nodig. Plaat is wel tropical/brown, met een beetje roest, maar dat is er met geduld wel af te halen. Op een nieuwe pusher na is hij compleet. Ik heb hem door een kennis uit elkaar laten halen om de staat te bekijken. Heb biedingen gehad op marktplaats, dus sta bij opa in het krijt. De rest investeer ik. Maar wil er uiteindelijk geen verlies op maken.

1 like

Ik weet het Septentrio, heb aardig zitten googlen. De bezel is ook erg mooi, dus qua onderdelen zit het wel goed. Laat me dus ook niet gek maken :wink:

1 like

Ik hoop dat het lukt, en dat je blij gaat zijn met het eindresultaat. Keep us posted!

Als je weet dat een gewone service bij Omega of gecertificeerd Omega horlogemaker al 1000 euro kost voor een horloge in mooie staat, dan kan je zelf toch al uitrekenen dat het met dit horloge nooit lukt om voor 1500 euro weer een perfect horloge te hebben.

Onderdelen zijn gewoon duur!

Ontbreken van pusher is geen probleem, die worden zowizo vervangen bij service.

Wijzerplaat kan je niet mooi krijgen, enkel lelijker. Nieuwe er in en klaar. :wink:

Dit binnenwerk proberen herstellen is goed voor iemand die zich verveelt. Elke schroef de je los draait kan afbreken in platine, dus bestel die ook al maar, want die 861 platine is gevoelig.

Mijn goesting is over na het zien van de foto’s. :sunglasses:

4 likes

Dus toch,
Ik dacht hetzelfde.

Heb je nog een update? :slight_smile:

Nog niets aan gedaan Niels :unamused:

Wellicht toch een idee om iemand in de hand te nemen die door Omega gecertificeerd is. Je kunt namelijk de beschadigde onderdelen - waar een serienummer instaat - naar Omega insturen op het moment dat je het nieuwe onderdeel besteld. Omega zorgt dan dat het juiste serienummer in de nieuwe stukken gegraveerd wordt zodat het weer kloppend is.
Overigens zou ik hem never nooit in onderdelen verkopen…het is een aardig project en gaat wel wat centen kosten maar afschrijven zou ik nog zeker niet.

Succes!

2 likes

Ik zou eens langs gaan bij Movements in hengelo. ik had 2 pre moons van 67 en Jasper heeft er een van mij overgenomen, weet dat hij een groot liefhebber is. En uiteraard omega gecertificeerd. Mijn omegas gaan altijd naar movements, heeft momenteel ook nog een omega van mij en ben zeer tevreden.:watch: