Omega speedmaster pre-moon revisie, wie?

Omega levert geen onderdelen voor de cal. 321 Speedmasters uit. De pre moon Speedmasters vallen volgens mij ook onder die regeling. Dat wordt dan dus opsturen en de omvangrijke factuur afwachten. €€€

Alternatief is dat iemand die gecertificeerd is algemeen 861 onderdelen regelt en het mechanische deel oplost.

2 likes

Dit alles kon toch volgens sommige voor minder dan 1500 euro… dus waar wachten we op? :sunglasses:

1 like

Dat kan… als hij genoegen neemt met een losse cal. 861 (ongeserviced), de plaat in deze staat hergebruikt, goedkope wijzers gebruikt.

Maar ja, dan is het een geknutseld ding, in optisch slechte staat…

Het zou niet mijn keuze zijn.

1 like

Ferry staat ook altijd op de Rikketik. In april is volgens mij de volgende beurs, dat scheelt een stuk rijden. Heb zelf ook een keer een Omega door hem uit de dood laten herrijzen, niet goedkoop, wel perfect gedaan.

4 likes

Volgens mij gaf TS aan dat het een 861 betreft en ik heb nog nooit gehoord van een beperking van onderdelen voor een 861.

Ik weet en gaf ook aan dat het een 861 is.
Maar ik gaf ook aan dat het oude spul naar Biel moet voor service en dat ik het vermoeden heb dat dit daaronder valt.

Volgens mij kan je sowieso zaken als een DON bezel en oud type pushers niet zomaar krijgen. (DON bezel vermoedelijk helemaal niet)

Hi Bernard, DON bezel zit erop en is in zeer goede staat.

3 likes

Gaaf! De letters zijn gelukkig mooi wit gebleven.

Wijzerplaat is nog niet schoon gemaakt. Kan dus beter. Nog niets gepolijst oid. Wijzers zijn ook aanwezig.

Dat werkt zelden goed uit.

1 like

Vermoedelijk reddeloos, stiftjes verrotten ook.

Al het oude spul moet die kant op maar dat wil nog niet zeggen dat je als service centrum geen onderdelen kan krijgen. Daar waar bv Brussel al niet meer aan mocht werken kon je als service centrum nog gewoon onderdelen krijgen. Men hanteert wel een absolute minimum stock voor complete restauraties in Biel. Ik heb nog niet gekeken wat er is maar bezel zal id tot die beperkte stock behoren maar is gelukkig nog bruikbaar.

2 likes

Het is niet alleen zomaar vervangen maar ook periode correct vervangen

2 likes