Omega Speedmaster - prijs

Omdat de uitlevering van het nieuwe model nog niet echt soepel en snel gaat maar als die eenmaal bij de grijze jongens liggen en veel goedkoper te vinden zijn kan het best nog ns veranderen :wink:

Dat is minder het gevolg van hype en meer het gevolg van dat de prijzen van de Speedmaster afgelopen paar jaar aardig omhoog zijn gegaan. Toen ik die van mij kocht was de listprijs 4300. Dat werd 4600 en niet veel later 4900. Dan stijgt de tweedehands prijs automatisch ook mee. Nu Omega de nieuwe Speedmaster heeft geprijst op 6k plus zal de vorige generatie al gauw richting 5k tweedehands gaan. Bij Omega is het meer een resultaat van prijs verhoging door Omega zelf. Rolex heeft al jaren dezelfde prijzen maar het grijze dealer kartel stuwt de prijzen systematisch op.

Nee joh natuurlijk niet. De nieuwe kosten dan 5k grijs.

Wordt allemaal duurder. Net zoals met de Reduced. Veel forumleden hebben er 2 of 3 jaar geleden nog 1 kunnen kopen voor 1800-1900. Vergeet het nu maar, goede exemplaren gaan echt voor rond de 2300-2400.

O nee :scream: gaat het bij Omega nu ook al over geld?

Ik wil mijn hobby terug!

1 like

Dit viel me gisteren toevallig op: bij deze dealert kun je je bestelgeschiedenis inzien. Zit ook een knop bij om je bestelling te ‘wiederholen’. Toch grappig om te zien wat je drieënhalf jaar later moet aftikken. :smile:

Voor 2.9k kwamen ze het nieuw in stickers thuis brengen.

2 likes

Nee zeker niet, de vraag naar waardevaste luxeproducten zoals Zwitserse horloges, goud, zilver, bitcoin etc is juist gigantisch gestegen. Met name door de interessante speculatiemogelijkheden en het feit dat het geld ‘op straat’ ligt.

1 like

Ik hoorde dat de nieuwe ook lastig leverbaar zijn. Ze liggen in ieder geval niet in de vitrines zoals vroeger.
Grijze prijzen verschillen momenteel niet veel van de AD prijs. Meestal komt dat omdat ze niet makkelijk verkrijgbaar zijn.

De goede oude tijden. Toen een Batman nog onder list te kopen was bij de AD.

Ze zijn nu net uit en ongetwijfeld ook corona perikelen bij Omega. Over een jaartje of 2 kan dat weer heel anders zijn.

1 like

Dan zou ik toch ook echt de nieuwe overwegen. Geweldig horloge.

1 like

Toen was Michael Keaton nog de Batmen

1 like

Voor het prijsverschil zou ik ook de nieuwe overwegen.

1 like

Als je kijk wat er vorig jaar van een speedy bij een AD af kon van de list. List was toen 4900 geloof ik, ik heb er een van een ad voor 3800.

Maar zodra de nieuwe goed op voorraad zijn heb ik een vermoede dat je best wel weer een goede deal kan maken.

Ik ben benieuwd. Gecreëerde schaarste kan ook gunstig zijn voor Omega. Zoals ze bijvoorbeeld doen bij de Snoopy.

Dat kan ook natuurlijk dat het nieuwe model niet meer zo ruim voorradig zal zijn als het oude model.

Maar goed dat is kristallen bol werk. Ik denk wel dat ze nog wel wat covid productie problemen zullen hebben.

1 like

Absoluut waar.

1 like

Zowel de hesalite als de saphire was vandaag niet meer beschikbaar bij de AD. Ze wisten ook niet wanneer ze weer binnen zouden komen.

Ik hoop het. Ik ga niet meer betalen dan list voor een Speedmaster.

1 like